ANFOlogo
  • programmtisk

ADTECH: Programmatisk

15.06.2017

Sted: Latter Aker Brygge kl. 09:00 – 15:30

ANFO arrangerer igjen årets faglige event for alle som jobber med digital markedsføring. I fjor var vi 400 deltagere. Vi satser på at vi blir flere i år med enda bedre program. 

Det blir et tettpakket program med veldig mange foredrag. Som vanlig presenterer vi et balansert program hvor alle parter kommer til ordet. Det blir en blanding av internasjonale og norske foredragsholdere.

Etter det faglige programmet har du mulighet til å bli med oss på en båttur i Oslofjorden - ADTEC(h)RUISE. Det er begrenset med plasser, så vær raskt ute med å sikre deg plass. På båtturen får du møte foredragsholderne fra dagen! 

 

 

Påmelding

08:30 - 08:45

Hva mener Annonsørene om programmatisk i 2017?

Her kommer rykende ferske tall fra Den Store Annonsørrapporten 2017. 

Rapporten som er et resultat av en større studie gjennomført blant norske annonsører. Henrik Berger Jørgensen i eget firma Fightingeverydayboredom har vært en svært viktig samarbeidspartner.

Rapporten fikk stor oppmerksomhet på vårparten 2016 da vi valgte å gå ut med det vi opplevde som oppsiktsvekkende funn rundt bekymringer knyttet til nye måter å kjøpe reklame på, les programmatisk, og en tydelig opplevd mistillit til mediebyråene knyttet til åpenhet rundt inntjening.

Har tallene endret seg for 2017? Har kunnskapen til annonsørene bedret seg? Har tilliten til byråene økt som følge av økt fokus? Velger flere annonsører å gjøre programmatiske kjøp inhouse? 

*Undersøkelsen for 2017 har enda ikke startet. 

 

08:45 - 09:00

Resultater fra ad fraud studie utført av ANFO

ANFO har sammen med Forensiq og de ledende mediebyråene i Norge gjennomført en studie for å se omfanget av ad fraud i det norske markedet. Resultatene blir for første gang presentert på ADTECH: Programmatisk av Forensiq sammen med ANFO. 

09:00 - 09:30

Mythbusters: Debunk data/research myths related with adtech verification

The ad-tech ecosystem operates as a big black-box which avoid external players such as users or advertisers knowing what is going on.

This lack of transparency may erode the trust of these external players in the ad-tech ecosystem, what in the longrun may jeopardise a business of hundreds of billions per year that supports millions of direct and indirect jobs. The solution to this situation is transparency, and this transparency should be demanded by advertisers and end-users.

In this context, advertisers should be provided with the right technological tools for auditing the ad-tech ecosystem. In this talk we will make a review of three technological solutions to help advertisers in this endeavour.

09:30 - 09:50

Illuminate Your Digital Advertising: Finding Clarity in Today’s Complexity.

Martin is VP Advertising EMEA at comScore, specialising in advertising measurement.

With Advertisers citing a lack of transparency in the digital advertising ecosystem as a major concern, and with the recent negative press around Brands advertising against reputationally-damaging content, it’s time for Advertisers to take a more proactive role in helping to illuminate a media supply chain that, in the words of Marc Pritchard at P&G, “is murky at best, and fraudulent at worst”.  Here are some key tips for Advertisers to force the transparency agenda with agencies and publishers to increase their campaign effectiveness and ROI.

Martin has over 25 years’ commercial leadership experience in digital media, business intelligence and audience data companies, including European Sales Director at business research firm Avention, UK Sales Director at global technology analysts, Forrester Research, and Group Sales Manager at audience targeter Axciom –previously known as Claritas. He is also a non-executive shareholder in cloud-based knowledge management platform EditorEye.  

On a personal level, he was a top national tennis player and sprinter in his youth, and now suffers from an acute golf addiction.

 comScore Overview:

comScore is a leading cross-platform measurement company that precisely measures audiences, brands and consumer behavior everywhere. comScore completed its merger with Rentrak Corporation in January 2016, to create the new model for a dynamic, cross-platform world. Built on precision and innovation, our unmatched data footprint combines proprietary digital, TV and movie intelligence with vast demographic details to quantify consumers’ multiscreen behavior at massive scale. This approach helps media companies monetize their complete audiences and allows marketers to reach these audiences more effectively. With more than 3,200 clients and global footprint in more than 75 countries, comScore is delivering the future of measurement. Shares of comScore stock are currently traded on the OTC Market (OTC:SCOR).

10:10 - 10:40

How to reinvent your media buying?

  • What do you want to do with your marketing channels 
  • Is it purely about acquiring new customers? 
  • Who are you going to partner with?
  • Head to head testing of agencies and suppliers
  • Test and learn – ramping up the business?
  • Choosing the right partners 
  • Scaling and increasing your investment in a manageable way
  • Learning about your customers, partner and visitors
 

10:40 - 11:10

Hvordan ser det perfekte digitale landskapet ut?

11:10 - 11:30

Sal 1: HENSIKT - Ny studie

11:25 - 11:25

Pause - Kaffe og møte sponsorer!

11:30 - 12:10

Lunsj og frisk luft!

12:10 - 12:30

Sal 1: Programmatic branding

I november 2016 bytte vi namn från Star tour i Norge och blev TUI i hela Norden. Hör hur vi använde oss av datadrivna köp och programmatic för att kommunicera vårt nya namn.

12:10 - 12:30

Sal 1: TAPAD

Tapad Inc. is a marketing technology company renowned for its breakthrough, cross-device solutions. The company’s signature Tapad Device Graph™ connects millions of consumers across billions of devices. In 2015, we began licensing the Device Graph, swiftly becoming the established gold-standard throughout the ad tech ecosystem.

The world's largest brands and most effective marketers trust us to provide an accurate, privacy-conscious and unified approach to connecting with consumers across screens. 

Tapad is based in New York and has offices in Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Detroit, Frankfurt, London, Los Angeles, Miami, Minneapolis, Oslo, San Francisco, Singapore and Toronto. 

Tapad was acquired in 2016 by the Telenor Group, one of the world's largest mobile operators.

12:30 - 12:50

Starcom

12:30 - 12:50

Sal 2: The Future of Television Buying

TV reklame står fortsatt for den største delen av anonsørenes markedsføringsbudsjetter. Budsjetter som alle andre mediekanaler vil ha en bit av. Marius forteller om TV markedets(r)evolusjon, og tar temperaturen på det digitale skiftet.

12:50 - 13:10

Sal 1: Vi er algoritmen:

Det snakkes mye om automatisering og algoritmer når vi snakker om programmatisk markedsføring.

Men programmatisk er fortsatt et overraskende manuelt fagområde som stiller omfattende kompetansekrav til våre spesialister.

Én ting er hva som kreves av teknologiene og dataene, men hva kreves av våre tradere, analytikere og strateger for å bemanne disse teknologiene, navigere det skiftende medielandskapet, levere resultater for kunden og samtidig holde følge med bransjeutviklingene?

13:10 - 13:30

Sal 1: Be creative in a programmatic world!

13:10 - 13:30

Sal 2: Er den tradisjonelle markedsavdelingen død?

Data, innsikt, analyse og teknologi er den nye hverdagen. OMNI-kanal tankegang skaper de gode kundereisene, og er oppskriften på suksess. I hvilken grad påvirkes tradisjonelle samarbeid med tredjepart? Og hva kjennetegner gode partnere i en verden hvor kunden selv er innsiktsmessig overlegen.


Kathinka Sommerseth er CMO i Storebrand. Hun har tidligere erfaring fra Lilleborg, Jordan og Creuna.

 

13:30 - 13:50

Pause - Kaffe og møte sponsorer!

13:50 - 14:10

Sal 2: Hvordan bruke programmatisk til å sette verdi på ikke-konverterende, men likevel viktig trafikk.

Programmatisk er en smartere måte å kjøpe annonsering på, men kan også brukes til å delvis løse utfordringen med å sette verdi på trafikk som ikke utfører et kjøp eller gjør en konvertering som involverer kroner og øre. Magnus går gjennom et konsept som tar i bruk programmatisk for å løse attribusjonsmåling. Dette bør du få med deg!

13:50 - 14:10

Potential ROI of using a Full Stack Ad-tech solution

Rick Jones is SVP for UK and Nordics at Adform, and formally Head of Business Development at DoubleClick

Forrester Consulting recently conducted a Total Economic Impact (TEI) study to examine the potential return on investment (ROI) enterprises may realize by using a Full Stack Ad-tech solution. The purpose of this study was to provide those responsible across Marketing, IT and Finance, with a framework to evaluate the potential financial impact of a Full Stack platform/technology on their organizations.

Rick will run through the key points of the study, discussing the benefits, costs, and risks associated with this investment. For example, transparency, greater control of marketing data, improved coordination across multiple vendors, and greater precision than when managing a portfolio of technology partners.

14:10 - 14:30

Sal 2: Programmatic 2,0 put an end to the guessing game

Customer insights, acting on segmented target groups and automated media buying based on data-driven decisions are often described as the future of marketing. This new way of buying media is more effective in a fragmented world, but not not always easy to grasp. John Lilja, founder of Delta Projects, will go true the latest and important things to think about in this Adtech and media buying.
  • DMP for Brands / build your own audience
  • Machine Learning: let the machines do the work
  • DSP´s of the Future 
  • Full Stack Symbiosis
Delta Projects is a Nordic Programmatic Platform with Strong local Support . Since the very beginning, we’ve believed in developing our own technology, rather than buying it from third parties. This way we can guarantee our clients full economical transparency, customizations and predictability in our product development.

14:10 - 14:30

Gir forskjellige formater bedre effekt mot ulike målgrupper?

Ad formats are not only an engnagement opportunity, but also a data collection machine and optimisation tool. Our data has revealed that specific audiences interact with certain ad formats which resonate with them and the results are not what you would expect. Ad formats help us reveal powerful audience insights so that you can ultimately select the best format to tell your brand story, increasing time spent with your brand and ultimately your KPI’s. We will show you how by combining the automation which programmatic enables, impactful creative and the data collection power of the right ad format, you have a powerful recipe for success.

14:30 - 14:50

Sal 1: Tech Trends 2017

Tech Trends analyserer IT-trendene som kan forårsake store omveltninger for næringslivet i nærmeste fremtid. I den 8. utgaven av «Tech Trends» ser vi hvordan man kan forbigå salgsfremmende støy og buzzord om fremvoksende teknologier for å finne realistiske løsninger til sine behov.
 
For å oppnå potensialet i en virkelighet med konstant endring bør virksomhetene bli såkalt «kinetiske». Det innebærer at man har god nok smidighet og visjon for å vokse i et miljø med teknologidrevne disruptive endringer.
 
Deloitte identifiserer nøkkeltrender som har stor sannsynlighet for å revolusjonere virksomhetsteknologi de neste 18–24 månedene. Disse temaene inkluderer:

  • IT unbounded
  • Dark analytics
  • Machine intelligence
  • Mixed reality
  • Inevitable architecture
  • Everything-as-a-service
  • Blockchain: Trust economy

14:30 - 14:50

Sal 2: PROPELLING GROWTH AND VALUE THROUGH PERSONALIZATION

Experience is the new brand, and that includes connecting around the needs of the customers. To succeed in this new world of marketing you have to understand both what they want, and also why.

Today’s personalization capabilities fulfill that promise by dynamically and uniquely tailoring experiences to each individual and context in a seamless manner across channels, thereby propelling both growth and value. Accenture believes the ultimate goal of personalization is to use data to make it easier for customers to find and consume what they want, how and when they want it, based not only on the WHAT of past purchase or browsing, but by understanding the WHY behind their preferences.

14:50 - 15:20

Ta eierskap til målgruppens interesser - på minutter!

Nei, dette skal ikke handle om innholdsmarkedsføring. Mediene speiler allerede hva målgruppen din er opptatt av. Og de har et langt høyere volum enn du noen gang vil få. Essens Smart Programmatic gir deg mulighet til å utløse dette volumet på minutter - hvor budskapskreativitet gir deg et konkurransefortrinn i kommunikasjon med målgruppen på deres premisser.

 

16:00 - 21:00

ADTECH: Cruise

5 timers båtcruise i Oslofjorden. Møt foredragsholderne fra ADTECH: Programmatisk. 

Mat og drikke inkludert.

riva 6

Riva 135 4

Påmelding

Foredragsholdere

Christoffer Nøkleby, Digital Transformation Senior Manager. Accenture Interactive
Deloitte
Dr. Ángel Cuevas Rumin, Universidad Carlos III de Madrid
Erik C Bugge, Daglig leder, Essens AS
Henrik Berger Jørgensen
Hossein Houssaini, Global Head of Programmatic. Havas
Janicke Holst Eckbo, Managing Director - Amnet Group
Joakim Sand, Hensikt
Johan Thorbjörnsson, Country Lead, Norway DoubleClick Digital Marketing at Google
John Lilja, Founder and CEO of Delta Projects
Jørgen Schrøder Aanonsen, TACTIC™ Real-Time Marketing
Kathinka Sommerseth, CMO. Storebrand
Magnus S. Bøe, RED Performance
Marius Ramdahl, Audio / Video Director at PHD Norway
Martin Bromfield, VP Advertising EMEA. COMSCORE
Mikael Englund, Commercial Director Nordics. Widespace
Rebecca de Sousa, Nordic Programmatic Manager. TUI Nordic
Rick Jones, SVP for UK and Nordics at Adform
Ruben Cuevas Rumin, Universidad Carlos III de Madrid. Assistant Professor
Steffen Svartberg, Head of Nordics TAPAD
Thomas Straw, Hensikt