ANFOlogo
  • _MG_3023

    Content Marketing

Content Marketing eller innholdsmarkedsføring har blitt en gjenganger på konferansemarkedet. Det er et faktum at dette temaet dekkes relativt omfattende fra aktører i svært mange leire. Det er vel også et faktum at temaet, som langt fra er så nytt som man noen ganger skulle tro, gjøres noe mer mystisk enn hva det strengt tatt burde vært. Relevant innhold og historiefortelling har jo alltid vært sentralt innen markedsføringen. 

08:30 - 09:00

Registering og kaffe

09:10 - 09:40

La det gode møte det onde Hva kan innholdsmarkedsførere lære fra 3000 år med historiefortelling?

Grunnprinsippene for gripende historiefortelling har alltid vært de samme, og har eksistert like lenge som mennesket har mestret å lage ild. Homer og Aristoteles var de første som satte ord på disse prinsippene, Shakespeare videreutviklet dem og for Hollywoods beste manusforfattere er prinsippene nærmest lov. Så hva kjennetegner historier som evner å fange og bevege sitt publikum? Og hvordan kan merkevarer og markedsførere utnytte prinsippene for å skape historier og innhold målgruppene elsker, snakker om og får dem til å ønske mer?

09:40 - 10:05

KIWI-case

10:05 - 10:30

Kaffe og frukt

10:30 - 10:55

Eventbransjen jobber også i sosiale medier

10:55 - 11:20

Kunstig intelligens i Content Marketing

11:20 - 11:45

Humor i Content Marketing

Slik jobber vi med humor og glede - for det skaper ofte mye effekt.

11:45 - 12:25

Lunsj

12:25 - 12:55

Forstår du kua, forstår du alt

Han regnes, sammen med kollega Rune Møklebust fra NRK Hordaland, som idéskaperen bak sakte-tv-suksessen på NRK. Millioner av nordmenn har sett de forskjellige minutt for minutt-sendingene siden starten i 2009, da Bergensbanens hundreårs jubileum ble markert med et over syv timers langt program.

I dette fordraget forteller Hellum om historien til sakte-tv. Fra NRKs modige satsing på en veldig spesiell togtur - til Hurtigruten, timesvis med fjernsyn fra flo og fjære og oppmerksomhet i utlandet.

12:55 - 13:20

2 case fra Fete Typer: Ølsalgskolen og The Thief

Case 1: Ølsalgskolen -  spill som verktøy for å gjøre innhold mer engasjerende for en ung målgruppe 

Case 2: The Thief - en røverhistorie. Historiefortelling som virkemiddel for å lokke gjester til et hotell som ennå ikke var bygget! 

 

13:20 - 13:45

Innholdsproduksjon gjennom produktplassering

Hvordan man som annonsør få mest mulig ut av kommersielle filmsamarbeid
Hvordan Norsk Filmbyrå jobber ut kreative konsepter
Case eksempler fra Norske Byggeklosser - som er en aktuell film med kino premiere 21. feb. 

13:45 - 14:05

Kaffe og frukt

14:05 - 14:30

Hvordan skreddersy effektive kampanjer

Aller Kreativt Konsepthjul er vår metode for å finne fram til innholdshjertet –  massere det og ta det ut i formatene som gir maksimal effekt.

Asbjørn Halvorsen, Leder content marketing Aller Media

Cecilie Heimlund, Strategisk rådgiver Aller Media

14:30 - 14:55

Internasjonale content marketing eksempler fra filmbransjen