ANFO / Kurs og seminarer / DSAD 2013


Den Store Annonsørdagen arrangeres 15. oktober 2013

Den Store Annonsørdagen (DSAD) er et fast innslag i oktober. Vi er ganske stolte over å ha etablert en bransjedag og nettverksarena som virkelig teller. Det er tross alt ikke hver dag 350 deltagere, hvorav godt over halvparten annonsører, velger en dag utenfor kontoret for å prioritere faglig påfyll og nettverksbygging. Vi er stolte over at så mange velger DSAD.

Årets konferansier er Ørnulf Johnsen fra Kitchen.

Tematisk dreier mye seg om endring. Det har det gjort i flere år og det vil det nok fortsette med. Det er et faktum at utviklingen rundt oss skjer raskere enn noensinne. Vi er opptatt av å trekke gode og inspirerende foredragsholdere til torgs. Noen norske og noen utenlandske. Alle er svært dyktige og alle kan kunsten å inspirere et publikum. I år stiller vi både med en Europamester og en Sir. Vi endrer oss vi også.

På dagen deler vi også ut prisen til Årets Foredragsholder det siste året. En pris som henger svært høyt. Fjorårets vinner var Øystein Hagen fra SDG/McCann.

Litt endring i vårt konsept er også nødvendig. Vi har valgt å flytte arrangementet fra det ”gamle” SAS hotellet til en annen scene. Nemlig Det Norske Teatret. Fellesområdene er her som skapt for mingling. Fordi vi vet at våre deltagere synes det er viktig å treffe og prate med bransjekolleger på denne dagen. Det skal vi legge til rette for.

Vel møtt.

Og hvorfor ikke melde deg på allerede i dag?

Se video fra fjorårets arrangement

Les mer om tidligere DSAD arrangementer

Full programme in English



- 15.10.2013

Skriv ut programmet
PROGRAM
0845 - 0900
Velkommen
0900 - 0935
MScheving
The Power of being Lazy

LazyTown is a multifaceted children’s entertainment brand with an internationally award winning TV show, live shows, sports events, marathons, public campaigns, publishing, and merchandise.  The LazyTown TV show is the brand’s flagship property. It has been broadcast in over 170 countries, reaching over 500 million homes and in over 30 languages.

Magnus Scheving, Co-founder and creator of LazyTown
0935 - 1015
Internasjonal merkevarebygging på norsk. Kavli, det ukjente industrieventyret

Kavli kan i år feire sitt 120-årsjubileum, og har med årene blitt et av Norges største og mest internasjonale næringsmiddelselskaper, med produksjon i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Storbritannia og varer solgt til mer enn 20 land. Kavli er et annerledes selskap på flere områder. Ikke bare går virksomhetens overskudd til gode formål – den internasjonale suksesshistorien er også godt gjemt bak kledelig bergensk beskjedenhet. 

Erik Volden, Konsernsjef Kavli
-
Pause/kaffe
1045 - 1120
MichaelMartin
How Reinventing your Brand can Change an Industry

The biggest claim to fame for Vibram, with the FiveFingers products, was totally changing the athletic footwear industry, quite similar to the way Nike did it back in 1971.  This presentation will focus on adaption of the brand, on having and inspiring belief - as well as how to push products in a different way and creating a global movement where the consumers follow you.

Visit Vibram, Five Fingers

Presentasjonen er innovasjonscase på mange måter uten sidestykke. Fra å være en såleprodusent tilgjengelig for de fleste produsenter bryter man egentlig totalt med egen strategi når man går for FivefFngers produktet. Nytt brand, nytt produkt og ny kategori redefinerer i veldig i stor grad etterspørselssiden i denne delen av markedet.

Michael Martin, Global General Manager of Finished Goods, for Vibram
1120 - 1200
lemoenlunde
Historiekrigen: Er produktet eller kunden helten?

Siden 1960-tallet har annonsører fremstilt seg selv som redningsmenn for hjelpeløse, usikre kunder. Men sosiale mediers kritiske skråblikk på negativ kommunikasjon og krav til gjennomsiktighet, tvinger frem en endring. Vi ser en bevegelse fra mad-mennenes publikumspiskende enveis-kommunikasjon, til morgendagens mer ærlige dialog og positive selvmobilisering. Empowerment marketing omfavnes av merkevarer som Dove, Nike og Ben & Jerry’s, som nå går i bresjen for å gjøre kunder til helter, og merkevarer til tilretteleggere. Er også norske kunder og annonsører klare for denne endringen – og er det noen som allerede leder an? 

Aina Lemoen Lunde, Daglig kreativ leder i PR-operatørene
11.45 - 12.45
Lunch
1300 - 1335
gotaas_1224143660
Hvordan innovasjoner og ukonvensjonelle metoder gjør de beste best.

Hva kjennetegner de største navnene innen langrenn og løping? Gotaas er en anerkjent forfatter som gransker det seriøse og det kuriøse i folkelig kultur, og kombinerer detaljstudier med lange linjer for søke ny historisk innsikt. Dette gjør han blant annet i bøkene "Løping. En verdenshistorie" (oversatt til 10 språk) og i "Først i løypa. Historien om langrenn i Norge". Gotaas har nettopp ferdig skrevet en bok om 5-milas historie.

Thor Gotaas - norsk folklorist og forfatter
1335 - 1415
Hegarty
Is the age of unlimited growth over?

Finnes det en utmerkelse eller hedersbevisning i denne bransjen kan man være sikker på at Sir John og hans byrå er innehaver. Dette ble toppet både i 1996 og 1997 da BBH, som første byrå noensinne, fikk utmerkelsen Queen´s Award for Export Achievement. I 2007 ble John Hegarty til Sir John Hegarty som følge av hans Knighthood som var en konsekvens av hans mangeårige og svært sentrale bidrag i bransjen.

Sir John Hegarty, Founder of Bartle Bogle & Hegarty
aretsforedragsholder
Årest foredragsholder

I en bransje og en verden hvor det ikke er mangel på prisutdelinger er det utrolig hvor mye oppmerksomhet en slik sak får. Formålet med kåringen er å vise at vi setter stor pris på alle våre faglige venner som årlig hjelper oss med en viktig del av vår virksomhet; Kursvirksomheten. Vel 100-120 foredrag har vært gjennomført på ANFOs kurs i perioden fra oktober i fjor til nå. Nivået på foredragsholderne har vært svært høyt. Så gjenstår det å se hvem årets vinner blir. Fjorårets vinner var Øystein Hagen fra Scandinavian Design Group. Les mer om vinneren her


-
Pause
1445 - 1520
BRYANT 1
"People Power". Why the most powerful tool in business is the one you can´t buy.

George Bryant claims to be obsessed with finding new ways to solve problems. He is part-strategist, part-creative and a product of 20 years working across brands as diverse as Apple and The Olympics, Orange and Being John Malkovich. He has worked in the UK and the US at agencies from Mother to Chiat Day.

George Bryant, Founding Partner at The Brooklyn Brothers
1520 - 1600
john-m-lervik
Med annonsøren i sentrum: Hvordan kan ny teknologi maksimere verdien av investerte annonsekroner

Gjennom de siste par-tre årene har det skjedd et formidabelt maktskifte innenfor verdifordeling av annonseinvesteringer. Grunnlaget for dette skiftet har i stor grad kommet ved at kunnskap om den enkelte nettbruker har blitt kartlagt og sentralisert; og da hovedsakelig hos "mellom-menn" som nettverk og i noen grad byråer. Den nye teknologien har muliggjort at den enkelte annonsør kan møte sine målgrupper på individnivå (en-til-en). I framtiden vil dette endres på nytt ved at annonsørene selv ,i samarbeide med mediebyråer og medieselskaper, kan ta mer kontroll over distribusjonen av annonser, og følgelig gjøre verdikjeden enda mer effektiv ved at unødvendige mellomledd fjernes.

Dr. John M. Lervik, CEO and co-founder of Cxense

FOREDRAGSHOLDERE
Magnus Scheving, Co-founder and creator of LazyTown

Over the last 20 years, Magnus has worked consistently to promote the philosophy behind LazyTown and bringing it to fruition, but it hasn’t always been easy. But by sticking to his vision and core principles, Magnus has managed to overcome many obstacles and make LazyTown the success it is today.



Erik Volden, Konsernsjef Kavli

Konsernsjef Erik Volden vil nå endelig ta oss med bak kulissene og presentere hvordan virksomheten bygger og forvalter sine merkevarer og inntar en stadig sterkere posisjon i Norge og internasjonalt.



Michael Martin, Global General Manager of Finished Goods, for Vibram

Michael Martin is head of the sporting goods company Vibram FiveFingers division in the US. He joined Vibram USA as National Sales Manager in 2007. He has led triple-digit growth at the five-fingered footwear company for several years. Prior to his work with Vibram Michael worked for Atomic Ski in the US.



Aina Lemoen Lunde, Daglig kreativ leder i PR-operatørene

Aina er sivilmarkedsfører med omfattende bransje og kundeerfaring. Hun har snart utgitt fire bøker, vunnet en rekke bransjepriser og underviser i flere fag på BI. Hun har lang erfaring innen kommunikasjon, PR og merkevarebygging. Hun har først og fremst spesialisert seg på konseptutvikling og ledelse av kreative prosesser, primært innenfor markedskommunikasjon, for et bredt spekter av bransjer, produkter og tjenester. Hun ble i 2010 og 2012 shortlistet som en av kommunikasjonsbransjens beste foredragsholdere av ANFO.



Thor Gotaas - norsk folklorist og forfatter

Gotaas er for tiden på Gyldendal forlag og skriver kulturhistoriske bøker med folkloristisk vinkling. Han er særlig opptatt av outsiderne i samfunnet, og også de som beveger seg mer enn vanlig, enten det gjelder som levemåte eller på fritiden. Gotaas gransker det seriøse og det kuriøse i folkelig kultur, og kombinerer detaljstudier med lange linjer for søke ny historisk innsikt. Som folkeminnegransker er han spesielt interessert i mentalitetshistorie og skiftende holdninger, enten det er historisk, geografisk eller sosialt. Han er cand.philol. fra Universitetet i Oslo.



Sir John Hegarty, Founder of Bartle Bogle & Hegarty

Sir John Hegarty - advertising legend and founder of Bartle Bogle & Hegarty. John Hegarty startet sin advertising karriere midt på 60 tallet. Han har siden den gang vært en svært sentral person i bransjen.





George Bryant, Founding Partner at The Brooklyn Brothers

George Bryant is a founding Partner at The Brooklyn Brothers, a company he started in London four years ago to help businesses find more modern and creative ways to connect with today’s changing consumer.



Dr. John M. Lervik, CEO and co-founder of Cxense

Dr. John M. Lervik is the CEO and co-founder of Cxense, a global technology company providing a real-time big data platform combined with data-driven monetization and personalization applications for consumer media and e-commerce sites. Prior to Cxense, he was a co-founder of Fast Search & Transfer (FAST). He served as FAST’s Chief Technology Officer from 1997 to 2001, and then as CEO through the US$ 1.3B acquisition by Microsoft in 2008. Following the acquisition, which is the biggest software acquisition ever in Norway, Dr. Lervik was Corporate Vice President of the Microsoft Enterprise Search Group until 2009.

In 2005, Dr. Lervik was one of technology innovators named to the prestigious Forbes E-Gang. He holds a PhD from the Norwegian University of Science and Technology (NTNU), where he was awarded the best overall PhD in 1996/97.




PRISER OG PRAKTISK INFORMASJON

knapp2013

Din e-postadresse vil automatisk registreres for invitasjon til ANFO-seminar. Dersom du ikke ønsker å motta mail om seminar gi oss beskjed, så tar vi deg av listen.

Praktisk informasjon:
Dato:
15. oktober 2013
Sted: Det Norske Teatret

Pris:
Medlemsbedrifter    kr. 3.900,- pr. deltaker.
DN Fordel                 kr. 4 500,- pr. deltaker.
*
Andre bedrifter        kr. 5.450,- pr. deltaker.

*Ved DN Fordel: Vennlist oppgi abonnementnr i PO-felt!

Prisen inkluderer faglig program, dokumentasjon og servering. Dokumentasjon vil være tilgjengelig for deltakerne på en passordbelagt nettside i etterkant av arrangementet.

Vi sender faktura. Påmelding vil bli bekreftet via e-post.

NB! Husk å oppgi korrekt fakturaadresse. Vi får regelmessig fakturaer i retur fordi dette ikke er gjort, så vær så vennlig å hjelpe oss med dette.

Er du en kunnskapstørst student? ANFO inviterer inntil tre studenter til dette kurset helt gratis! NB! Dette gjelder kun et kurs i året pr. student. Det er førstemann til mølla, så meld deg på med en gang! ANFO syns det er viktig at studenter får ekstra faglig påfyll og kontakter i næringslivet, dette er vårt bidrag.    

Dersom du mot formodning skulle oppleve problemer med påmeldingsskjema, vennligst send e-post med deltakerinformasjon ved å klikke her.

Avmelding:
Inntil en uke før arrangementet ingen omkostninger. Senere enn en uke før og inntil 3 dager før seminaret belastes halv avgift. Senere enn 3 dager før arrangementet belastes full avgift og seminardokumentasjon blir tilsendt.


ANFO - Annonsørforeningen, Arbinsgate 2, 0253 Oslo, tlf. 99 33 20 00, email: anfo@anfo.no
Design by MediaFront - CMS by OXX



Sitemap