ANFOlogo
  • Print

FTR: Future of Marketing

30.03.2017

Sted: Håndtverkeren - Rosenkrantz' gate 7. Oslo kl. 09:00 – 15:30

En dag viet hardcore inspirasjon og tydelige fremtidsrettede tips for en bedre arbeidsdag i morgen.

ANFO setter regelmessig opp konferanser som dekker våre utfordringer og muligheter som markedsførere. De aller fleste av våre eventer har et helt tydelig “too the point focus” og er gjerne ganske spisset faglig. Vi vil jo gjerne ta med oss helt klare og tydelige råd slik at vi allerede dagen etter konferansen kan gjøre våre respektive jobber enda bedre.

Så også denne dagen. Forskjellen er at vi på FTR bredder oss noe mer tematisk uten å miste fokus. Se gjerne på dagen som en best of marketing! Eller en DSAD på vårparten om du vil.

Her får du litt om mye. Litt branding, litt samarbeid, litt performance, litt media og litt om funksjoner for fremtiden.

 

Gratis for ANFO medlemmer. 

Påmelding

09:00 - 09:40

"Designing for Trust: How to get the advertiser / industry relationship back on track"

Wayne Bloodwell is the founder & CEO of The Programmatic Advisory, a company dedicated to transform marketing activities via the application of data and technology.

09:40 - 10:10

Framtidens byrå och framgångsfaktorer.

 Starka drivkrafter och megatrender påverkar branschen; ständig förändring och utveckling är vår vardag.

Vad ser vi framför oss och vilka leder och driver utvecklingen framåt? Kommer branschglidningen och bytesbenägenheten att öka?

Hur kommer byråernas erbjudande förändras i takt med kundernas ändrade krav och förutsättningar?

VI delar med oss av insikter och erfarenheter samt 10 handfasta tips på vad man som kund/inköpare bör tänka på vid upphandling av byrå och nya samarbeten.

10:10 - 10:30

Pause

Pause

10:30 - 11:30

"Fame feeling & fluency: The foundation of brand growth! How do brands grow share?”

Aim for Fame: The New Rules of Brand Strategy

• How do people choose brands?

• How can marketers influence choice?

• How do brands grow share?

• How can you measure progress?

Seamus er I dag en nøkkelperson i det anerkjente konsulent/analysemiljøet Brainjuicer. Ikke minst kjenner vi Brainjuicer gjennom John Kearon som flere ganger har gjestet ANFO og Norge. Med svært inspirerende forestillinger!

Seamus har en degree I Economics. Han starte sin karriere i AMV BBDO. Her jobbet han bla med The Economist og deres banebrytende markedsføring og British Telecom sin minst like anerkjente “it´s good to talk campaign”.

Siden har han hatt sentrale roller i både BBH og Leo Burnett. Fra 2015 har han delt sin tid mellom Ogilvy og Brainjuicer

11:30 - 12:30

Lunsj

12:30 - 13:00

Software spiser opp verden

Dette var en overskrift i Dagens Næringsliv 10. Januar 2017. “Min påstand er at innen 2030 vil mange selskap oppleve at de har erstattet så mye arbeidskraft med roboter, kunstig intelligens (AI – artificial intelligence) og annen software slik at programvarekostnadene blir minst like store som personalkostnadene. “sier Moan.

Øystein Moan er konsernsjef i Visma, et internasjonalt IT konsern med hovedsete i Norge. Han vil snakke om fremtidige teknologiske utfordringer, kunstig intelligens, automatisering, krav til fremtidens arbeidstagere og arbeidsgivere osv.

 

13:00 - 13:30

Kompetansen og teknologiene som gjør deg til en supermarkedsfører i 2017

Ole Aleksander Janzso, Mediabemanning/MB Flex

Ole fra Mediabemanning rydder unna buzzwords og bransjesjargong. Hvem er menneskene du ikke kan klare deg uten? Hvordan bygge struktur og metoder som gir effektiv markedsføring og dokumenterte resultater for hele din organisasjon? 

Kompetanse, teknologi og organisering er stikkordene, og Ole vil gi deg noen eksempler og enkle oppskrifter på løsninger som du kan begynne å jobbe med i dag.   

Mediabemanning har siden 2001 rekruttert ledere og spesialister til mange av de mest fremgangsrike byråmiljøene og markedsførerne i Norge. De kjenner markedet for kompetanse bedre enn de fleste.

 

13:30 - 14:00

Future of Creativity. 

Tone har jobbet med reklame, teknologi og medier i nesten 20 år.  Teknologi, AI, og  programmatic åpner opp for en helt ny verden av muligheter. Men hva betyr det for deg og meg? Hvordan skal du klare å nå gjennom all støyen for å selge dine varer og tjenester? Hvordan vil kreativitet komme til uttrykk i fremtiden? Hvilke roller vil de forskjellige byråmiljøer innta? 

Tone serverer oss en svært relevant halvtime fullspekket med relevante tanker, energi, inspirasjon og praktiske tips du kan bruke  allerde i morgen. 

14:00 - 14:20

Pause

Pause

14:20 - 14:50

Vinn eller forsvinn! Økt lønnsomhet med bærekraft,- nye muligheter for merkevarestyrke og konkurransekraft!

 

Ansvarlighet og bærekraft skaper muligheter for ekte merkevarebygging og storytelling som mangler sidestykke i historien. 42% av konsumentene globalt ønsker å kjøpe mer sosiale og miljøvennlige produkter og de ønsker å kjøpe fra autentiske selskaper som bryr seg og bidrar til en positiv utvikling. Men mange sier en ting og gjør noe annet. Få lar seg nemlig bevege av at en bedrift opptrer etisk eller miljøvennlig. Derfor ser vi fremveksten av mening og hensikt i merkevarestrategier, markedsføring og kommunikasjon. Hvordan kan bærekraft og forbrukerinnsikt fylle dette etterspørselsgapet og skape konkurransefortrinn og lønnsomhet?

 

14:50 - 15:20

The Top 10 Drivers of Advertising Profitability

Data2Decisions was established in London in 2001 by Paul Dyson and now has 12 offices across the world. 

Top 10 Drivers of Advertising Profitability is an update of the original 2008 paper written by Paul Dyson and Karl Weaver. Paul has revisited the topic and will talk about what has changed in the last 8 years and how the growth of online has made the marketers’ world more complex but at the same time offers more opportunity. The focus is still on which levers marketers can pull to have the biggest impact on their advertising profitability and is based on Paul’s experience and Data2Decisions’ database of over 3,500 advertising campaigns

Påmelding

Foredragsholdere

Kjersti Fløgstad, Partner - FutureNow Consulting.
Ole Aleksander Janzso
Paul Dyson, Founder Data2Decisions
Pia Grahn, VD ved Regi Research og Strategi.
Seamus O’Farrell, Brainjuicer
Tone Helene Angsund, Head of LIVE McCann Oslo
Wayne Bloodwell, The Programmatic Advisory
Øystein Moan, Konsernsjef VISMA