ANFOlogo
  • programmtisk

Programmatisk

16.06.2016

Sted: Latter, Aker Brygge kl. 09:00 – 16:00

ANFO fortsetter sitt fokus på å opplyse annonsører og bransjen for øvrig om utviklingen innen programmatiske kjøp, denne gangen på ADTECH: Programmatisk.

Vi gir deg oppdateringen på den programmatiske utviklingen, en gjennomgang av de begrepene du er nødt til å forstå, cases fra Mediacom og Aegis, branding kampanjer programmatisk og mobil

Vi har vært så heldige å få Mikko Kotila tilbake og han skal fortelle dere om utviklingen innen ad fraud og hvordan du som annonsør sikrer deg mot å bli svindlet.

09:00 - 09:45

For a Fistful of Dollars: What Online Advertising Industry Does Not Want you to Know

I denne gjennomgangen får du helt konkrete råd om hvordan du kan jobbe med programmatisk. Enten du velger å gjøre det selv eller sammen med en partner. Poenget er å sette budsjettene i arbeid for deg og dine brands. 

Ikke minst blir det stort fokus på ad fraud:

  • Hva er det
  • Hvor stort er det
  • Hvordan kan vi håndtere det

Pr idag er det mange som profiterer på ad fraud, tilsiktet og utilsiktet. Problemet er gigantisk og det eskalerer. Hvordan kan vi få kontroll over dette og sørge for at annonsørs penger brukes der de skal og der de gjør en jobb for oss som annonsører?

Botlab.io is a research foundation focused on researching ad fraud, user rights violations and other malicious practices in the advertising technology supply-chain. It is the only internet user focused public advocacy group started by ex adtech industry insiders and led by researchers. Mikko Kotila is Principal to Botlab.io, an internet advertising veteran and a respected advertising technology industry influencer and innovator. Mikko has researched and fraud and related topics actively since 2005, has more than 20 years of experience as an internet researcher and works with botlab.ip as a full time volunteer. Mikko work closely with WFA co-authoring WFA Guide to Programmatic etc. WFA; World Federation of Advertisers, the voice of marketers worldwide. ANFO is a part of WFA.

 

09:45 - 10:05

10 begreper innen programmatiske kjøp du som annonsør MÅ forstå!

Peter Karlson fra Delta Projects tar en gjennomgang av de 10 viktigste ordene og begrepene relatert til Programmatisk du som annonsør må forstå betydningen av. Uten å ha et bevisst forhold til begrepene som brukes har du heller ikke mulighet til å fullt forstå hvor du plasserer dine markedsføringsmidler.

10:05 - 10:25

Historien og fremtiden til programmatisk i Norge og Norden

Joakim Sand, Chief Technology Officer i RED - diskuterer hvor programmatiske kjøp kommer fra, hvordan utviklingen har vært og hva vi kan forvente fremover.

10:25 - 10:55

Kaffe, frukt, mingle og møte sponsorer

10:55 - 11:25

"How marketeers can build towards a effective programmatic strategy"

Anthony will deep dive into how marketer can adopt a broad framework for success & make systematic improvements that can bring marginal gains that leads to competitive advantage.

11:25 - 11:55

Buying Brand Advertising at Scale

Smart phones have forever changed the world and now more than ever is the time to think about brand advertising at scale: how should advertisers engage with consumers and how can machines help. 

 

11:55 - 12:40

Lunsj

12:40 - 13:10

Fra programmatisk til prograMagisk

: Automatisert teknologi og data som utgangspunkt for kreativitet og «storytelling»

Janicke H. Eckbo, Commercial Director i Amnet (Dentsu Aegis’ trading desk) diskuterer hvordan skreddersydd kommunikasjon muliggjøres gjennom automatiserte mediekjøp og data, og hvordan programmatisk byr på flere kreative muligheter enn begrensninger hvis man tillater seg å tenkte litt større.

13:10 - 13:40

MediaCom - Helt ferske case

Case som viser ulike måter å kjøpe programmatiske kampanjer på, både ift dekning og frekvens, spennende bruk av data, effektiv/sekvensiell storytelling og konvertering. 

13:40 - 14:10

Den programmatiske fella

Om hvordan fokus på det som enkelt lar seg måle ofte er i konflikt det som driver langsiktig vekst.

14:10 - 14:35

Pause

14:35 - 15:00

Merkevarebygging i en programmatisk verden

Det er ingen tvil om at den digitale revolusjonen har endret forbrukernes måte å orientere seg på frem mot en kjøpsbeslutning.  Prosessen er ikke lenger lineær på samme måte som tidligere. Betyr dette at merkeværeæren nå er over, og at tradisjonell merkevareteori ikke lenger gjelder?

15:00 - 15:25

Aller – med Google som samarbeidspartner

Aller bruker hele Google sitt rigg – fra annonsestyring til programmatic - på tvers av over 30 sterke merkevarer, som Dagbladet, Dinside, KK, SOL og Se&Hør.

Salgsdirektør Chris Tallerås Steen forteller om strategien bak valget og hva denne delen av "Kraften i Aller" betyr for mediehusets kunder.

Foredragsholdere

Anthony Rhind, ADFORM
Chris Tallerås Steen, ALLER
Krista Pohjanlehto, Widespace
Kristin Brimi, MediaCom
Mikko Kotila
Peter Karlsson, Delta Projects
Pål Børresen, Schibsted
Svein Larsen, FUTATSU