ANFO_LogoV_white_50px
Getty Images
  • 965662810

5 tips som virker!

  • By
  • Getty Images

Du trenger nødvendigvis ikke alltid skape nytt innhold for å vekke interesse.

 

Visuelt innhold har blitt ett av de viktigste kommunikasjonsverktøyene våre – det bidrar til økt synlighet for bedrifter og underholder publikum. Men for at det skal bli virkelig effektivt, må det i tillegg gi en original opplevelse og stå i tråd med merkevarens målgruppe og verdier. 

 

Her er 5 tips fra vår samarbeidspartner Getty Images til visuelt innhold som virker:

 

1. Vær kreativ

Visuelt innhold som virker, er fremfor alt noe originalt som man husker – uansett medium.

 

2. Fortell en historie

Den enkle framvisningen av kulturelle og ikoniske gjenstander bidrar til å plassere merket i minnene våre og historien fram til i dag.

 

3. Samarbeid om innholdet

Innholdsjakten er ikke en sprint, men et lagarbeid – spesielt med målgruppen din.

 

4. Tilby opplevelser

Hva om du lar kundene dine dele kreasjonene sine selv og åpner for dialog med dem, for å få fram nye ideer?

 

5. Ikke vær redd for å tenke nytt

Det visuelle uttrykket er også en måte å engasjere en samtale med målgruppen din på, for å gjøre dem til aktive kjøpere!

 

Interessert av å lese mer? Last ned pdf fra Getty Images HER