ANFOlogo
  • Fotograf: AVIA

    ADTECH: Media

Adtech_Media_RGB_landscape

08:15 - 08:55

Kaffe og registrering

09:00 - 09:30

De store medietrendene med fokus på nye TV- og strømmetrender

Foredraget gir ny innsikt om nye TV- og strømmevaner, radiolytting etter FM slukningen i 2017, papirmedienes digitale transformasjon og hvordan de globale gigantene Facebook, Netflix, Google og Amazon påvirker nordmenns medievaner

 

09:30 - 09:55

«Not less data – more data»

-fem ting vi ikke snakker om innen fem år.

For 10 år siden startet diskusjonene om hvordan «Big Data» skulle endre verden.  Post GDPR er diskusjonen endret til hvordan man skal beskytte seg fra at man benytter data til å endre verden. Den neste store digitale bølgen er bruk av data, mer nøyaktig datasignaler, og hvordan vi håndtere denne typen data på en trygg måte for brukeren, for å sikre personvernet og levere bedre digitale tjenester.

09:55 - 10:40

The Internet is a Giant Lie Factory — The Secret History of Brand Safety

Since 2016, fake news have become the fastest growing website category. Virulent political clickbait is the latest in a series of “get rich quick schemes” focused on exploiting advertisers and internet users. Whereas the much talked about ad-funded terror sites, such as those associated with ISIS, are few and far in between, an eco-system of tens of thousands of politically loaded spam sites pocketed more than a US$ 1 billion in 2017. In this session you will learn how online advertising’s brand safety problem went from ads occasionally appearing on porn sites, to an advertiser funded wave of political radicalism together, together with advice on how to best counter the problem without competitive disadvantage.
 
 

10:40 - 11:00

Pause

11:15 - 11:40

The 7 Deadly Sins Of Programmatic REVEALED.

A view from The Guardian on the challenges facing programmatic advertisers today and how to navigate them.

 

11:40 - 12:00

Unleash The Geek

Programmatisk utgjør et paradigmeskifte i kjøp og salg av annonser, og stiller helt andre krav til tech kompetanse til alle parter rundt bordet. Når 50% av annonsørene sier de er usikre på programmatiske kjøp, og enda flere er bekymret for manglende åpenhet, da har vi som bransje en utfordring. Vi har gjort det kompliserte vanskeligere og gråsonene svartere. Vi har ikke andre å skylde på enn oss selv.

12:00 - 12:45

Lunsj

13:15 - 13:45

Human Attention Is the World’s Most Valuable Resource

The world of marketing is ever changing. Brands need to stay on top of trends to successfully reach and influence their audiences, especially as consumers become savvier and more skeptical of advertising. 

So it has never been more true that human attention is the world’s most valuable resource. Without human attention, advertising/storytelling can have no effect.  

So how do you break through?

 

13:45 - 14:05

Pause

14:05 - 14:25

Online Video: The game changers: GDPR og E-privacy

Store endringer skjer i kjølevannet av nytt regelverk knyttet til personvern og databruk. Vi tar en nærmere kikk på hva dette faktisk vil si for den norske mediebransjen.

14:25 - 14:55

Measuring the effectiveness of media partnerships

A new study has proven that that partnerships between brands, their agencies and media owners can work efficiently and, at their best, are twice as effective as advertising at driving brand metrics upwards. But put advertising and brand partnerships together and you will have a powerful combination - campaigns which features both have an impact which is wort more than the sum of their parts.