ANFOlogo
  • programmatisk

ANFO fortsetter sitt fokus på å opplyse annonsører og bransjen for øvrig om utviklingen innen programmatiske kjøp, denne gangen på ADTECH: Programmatisk.

Vi gir deg oppdateringen på den programmatiske utviklingen, en gjennomgang av de begrepene du er nødt til å forstå.

Den mye omtalte ANA/K2 rapporten presenteres av Julian Moore fra K2.

09:00 - 09:20

Dynamiske budskap med programmatic

RED v/ Plapre, RED Media Consulting og Google DoubleClick presenterer caset de vant gull med i Performance Awards 2016 i kategorien "Innovasjon".

De benyttet faktiske salgsdata krysset med Google Trends-data for å identifisere luseutbrudd. Dynamiske budskap gikk så ut til alle i det området som hadde et luseutbrudd på vei, slik at Linicin kunne informere dem om sin Prevntentive Lusespray. Smart og presis markedsføring på sitt beste! –

 

09:20 - 09:40

Toyota: Ikke bare smarte kjøp, men smart kommunikasjon

Programmatisk muliggjør tilpassede kjøp på et svært granulært og tilpasset nivå, men gjennom kombinasjonen av dette og tilpasset kommunikasjon vil sannsynligheten for relevans øke betraktelig. Detaljerte analyser samt en test&learn-tilnærming danner grunnlag for kraftig forbedrede resultater samt spennende innsikt.

09:40 - 10:10

"Efficient creative optimization workflows between brands, ad-tech vendors and agencies"

Endrede brukermønstre og nye former for mediekjøp kombinert med sanntids-analyse gir de ulike aktørene i bransjen muligheter og utfordringer. Kunde, byrå, mediebyrå, publisist og teknologileverandører må i langt større grad jobbe sammen for å oppnå den optimale arbeidsflyten som igjen fører til optimale løsninger for kunde både på konseptuelt og teknisk plan. Jørgen deler betraktninger og konkrete erfaringer basert på arbeid med noen av Nordens største merkevarer i rollen som kommersiell leder i DCO (digital creative optimization) selskapet Tactic Real-Time Marketing. 

 

10:10 - 10:40

Publisistens opplevelse av reisen fra bannere kun booket i vår adserver til å ha utviklet et elsk/hat-forhold til Programmatic, Dataplattfomer, Viewability osv…

Kjell Inge Vatshaug: 15 år innen digital media i alle deler av verdikjeden. Har alltid hatt en sterk trang til å få salg og teknologi til å jobbe på samme lag. Har jobbet som teleselger, feltselger, salgssjef, produktsjef, produkteier, sjef for kundeservice, systemansvarlig +++ Har bakgrunn innen Søk og søkeordsmarkedsføring i Kvasir og Google, men har konvertert til bannerverdenen og er nå Leder for Adops i Mediehuset Nettavisen i en fleksibel, kaotisk og morsom avis ikke helt som de andre.

10:40 - 11:10

Pause

11:10 - 11:40

«The Life of an Ad Call» - hva skjer i de 200 millisekunder mellom man skriver en url adresse i browseren til man får se en annonse»

Har du noen gang lurt på hva som egentlig skjer i bakgrunnen i de 200 millisekunder mellom du skriver en url adresse i browseren til du ser en annonse på skjermen?  Stefan Kehl fra AppNexus, som opererer en stor ad exchange, tar deg gjennom «The Life of an Ad Call» og forklarer steg for steg de forskjellige prosessene som foregår på en enkel og lettforståelig måte.

11:40 - 12:00

Optimal bruk av egne data

Kundeklubb og lojalitetsprogrammer gir unike muligheter for effektiv og skalerbar kommunikasjon. Ved å kombinere offline og online salgsdata serveres kundene budskap basert på hvor akkurat de befinner seg i kjøpsprosessen. Programmatiske kjøp legger til rette for å maksimere potensialet i dine CRM- data.

 

12:00 - 12:45

Lunsj, mingle og møte sponsorer

12:45 - 13:15

Introduction to GumGum and Visual Intelligence

GumGum will introduce image recognition technology, discuss the rise of the visual web and its implications for advertisers. We will also demostrate how our image recognition technology can be applied for, not only, advertising solutions but also anlaytics.

GumGum is a leading computer vision company that offers innovative advertising and visual intelligence solutions for brands and publishers.

 

13:15 - 14:05

ANA Rapporten - Hva har den bidratt med?

ANA/K2 rapporten var allerede godt kjent i god tid før den ble presentert markedet. Rapporten var forventet og det var fra annonsør og byråhold ingen overraskelse at det ble noe støy når rapportens innhold ble gjort kjent.

ANA er Association National Advertisers, altså helt uten sammenligning Amerikas svar på ANFO Annonsørforeningen. K2 er konsulentselskapet som har bistått ANA med rapporten. 

Rapporten handler om pengestrømmer og åpenhet. Rabatter, provisjoner, avtaler mellom mediebyråer og media, kick back avtaler, relasjoner partene imellom osv. Ikke alt her er veldig lystelig lesing. Spørsmålet som gjerne henger i luften er ofte; Opptrer mediebyråene alltid med våre interesser fremst?

Rapporten har i stor grad blitt frontet av Bob Liodice, CEO i ANA.

Bob Liodice har sammen med sine kolleger i ANA vært sentral i utarbeidelsen av rapporten. Selve arbeidet med innhenting av dokumentasjon og bearbeiding av dette har blitt gjort av K2 Intelligence. 

Julian Moore, Senior Managing Director hos K2 Intelligence har vært sentral i prosjektet. Med bakgrunn fra Harvard, doktorgrad fra Columbia Law School og erfaring fra US Department of Justice og ikke minst New York State Executive Chamber.

Vi er glade og stolte over at Julian selv tar turen over dammen for å presentere for oss på ANFO sin ADTECH: Programmatisk 25. oktober.

14:05 - 14:35

AdFraud: The What, the How, the Why, the Who, and Where.

Shailin Dahr will provide advisory consultation on how to prevent advertising budgets from being spent on fraudulent sites and traffic. His method involves no technology but rather focuses on training your team in a sustainable manner so that there is actual learning and never a reliance on a technology partner.

a. What is Ad-Fraud?

b. How did Ad-Fraud start? 

c. How big is Ad-Fraud now? 

d. How did Ad-Fraud get so big? 

e. Where does the money from Ad-Fraud go? 

14:35 - 15:05

Pause

15:05 - 15:35

AdFraud: How We Can All Stop It.

f. What allowed Ad-Fraud to go from snowflakes to an avalanche? 

g. What is currently being done to battle Ad-Fraud?

h. What can be done to battle Ad-Fraud?

i. How can these practices become widely adopted without being used against advertiser?

j. What is the goal of the final state of Ad-Fraud?