ANFO_LogoV_white2
  • IMG_0845_rosa

    Programmatic skolen: Advanced

ANFO tar den populære Programmatic Skolen til et nytt nivå for viderekomne. Her blir det mer fokus på operativt og strategisk arbeid i diverse teknologier innen programmatic faget.

 

Hvem passer skolen for?

Skolen passer for deg som har vært på våre tidligere skoler eller deg som allerede har inngående kunnskap om programmatisk annonsering og ønsker å sikre deg videre fordypning i faget. Mesteparten av dagen vil gå på den praktiske delen der vi setter opp både enkle og mer kompliserte kampanjer sammen, deltakerne vil få egne individuelle oppgaver som de skal løse. Kurset er tilpasset slik at både den teoretiske og den praktiske delen er nyttig og lærerik både for annonsører, byråer og medier.

  • Markedssjefer som ønsker å få en praktisk tilnærming
  • Digitale markedsførere
  • Annonseselgere som ønsker å se hvordan mediekjøpere jobber
  • Operativt ansvarlige (ad operations)
  • Medierådgivere i medie- eller reklamebyrå
  • Medieplanleggere og mediekjøpere
  • Performance Managers
  • Analytikere og data scientists

 

På skolen vil vi gå gjennom:

  • Begrep og 3 bokstavs forkortelser som benyttes i faget
  • Den praktiske gangen i budgivninger mellom alle ledd
  • Konkrete råd rundt hvordan man kan forbedre samarbeid med reklame- og mediebyrå.
  • Valg av teknologi: fordypning i hvordan man velger en DSP og DMP
  • Gjennomgang av hvordan man bygger kvalitative whitelister i din DSP
  • Gjennomgang av rapporter og analyser som hjelper deg å ha unik beslutningsgrunnlag ved valg av formater og plasseringer
  • Oppsett kampanjer i 3 DSPer – fra enkle til kompliserte
  • Gjennomgang av oppsett av kampanjer hos publisist
  • Gjennomgang av systemer for å bygge kreativ materiell på en effektiv måte
  • Fordypning i hvordan man jobber med målgruppestyring med bruk av ekstern data
  • Fordypning i hvordan du benytter deg av egen data på en best mulig måte
  • Gjennomgang av rapporteringsdelen til DSPene

 

Etter gjennomført skole vil du være i stand til å:

  • Vite i praksis hvordan budene skjer mellom Exchange, DSP, SSP
  • Sette opp kampanjer i 3 forskjellige DSPer
  • Forstå hvordan publisister setter opp kampanjer i sin adserver og SSP
  • Forstå hvilke teknologier som finnes for effektiv håndtering av materiell
  • Ha innsikt i hvordan etablerte og utprøvde metoder fungerer i programmatic strategier
  • Kvalitetssikre at ditt byrå eller tradingdesk opererer på en redelig måte
  • Spørre de riktige spørsmålene fra dine partnere for å avdekke skjulte kostnader
  • Gjennomføre prosesser for å sikre at du følger de nye personvernreglene (GDPR)
  • Være i stand til å inkludere programmatic i databehandleravtaler og personvernerklæringer (i samråd med din advokat)

 

Foredragsholdere:

Arthur Pogosov – Konsulent innen datadrevet markedsføring, tidligere forretningsutvikler i Delta Projects (DSP). Har erfaring både fra kjøpssiden og salgssiden innen programmatiske mediekjøp.

Petter Hansen – Operativ konsulent med erfaring fra plattformer som Adform og Delta Projects (DSP)

I dag arbeider begge i konsulentselskapet Oslo Technology Consulting innenfor feltet datadrevet markedsføring og kommunikasjon.

 

Begrenset antall plasser!