ANFOlogo
  • 911298340

Allokering av mediebudsjettet

  • By
  • Håvard Rønnevig Bakken, ANFO

ANFO er opptatt av kunnskapsdeling. Derfor har vi valgt å legge ut Den Store Annonsørrapporen 2018, kapittel for kapittel.

Dette får du i kapittel 2.
Vi spør annonsørene hvilke betalte kanaler de vil øke og redusere i nærmeste fremtid.  Vi ser at online video og sosiale medier er årets budsjettvinnere. De to siste år har vi opplevd et markant fall i nettoandelen som økte budsjettene til displayannonsering (bannerannonsering). I år ser vi faktisk at denne pendelen snur noe.

TV faller, spesielt blant de største annonsørene. Videre er det stadig færre som tror på TV som den dominerende kanalen for merkevarebygging. Vi diskuterer også litt rundt mulige alternativer til TV-reklame. Spesielt med tanke på merkevarebygging.

Last ned  DSAR_Kap2.pdf

Resultatene fra undersøkelsen kan brukes fritt når DEN STORE ANNONSØRRAPPORTEN 2018 © ANFO angis som kilde.

 

Les: Dette får du i kap 1