ANFO_LogoV_white_50px
Årets DSAD er fullspekket med gode navn og foredrag. Kjersti Jamne (CMO i Telia) inspirerte oss i fjor med innlegget «Fire merkevarer og én digital revolusjon».
  • DSC_6193

Alt om DSAD 10. oktober 2019


Her møter du toppen av foredragsholdere fra inn- og utland. Vi presenterer en kombinasjon av faglig tyngde, inspirasjon og caser fra aktører vi mener andre kan lære fra, og bli inspirert av. Vit også at vår eneste agenda i denne sammenheng er å bringe relevant faglig ekspertise til deg som markedsfører.

 

Vi starter dagen med Jamie Barnard fra Unilever. Jamie er en stjerne innen personvern og GDPR, er helt sentral i Unilever globalt og en viktig støttespiller for WFA. I WFA-systemet omtales han gjerne som «The rock star lawyer».

Etter Jamie er det vår venn Stephen Chester fra vår søster i UK, ISBA som skal på scenen. Modellen; «The programmatic waterfall», om det digitale økosystemet og den programmatiske verdikjeden er kjent, om ikke like kjær i alle leire! ISBA er i ferd med å gjøre en undersøkelse som etterprøver modellen i UK. Vi gleder oss til å høre erfaringer så langt.

Karen Nelson-Field er viden kjent for sine gode, innsiktsfulle og engasjerende betraktninger. Med base i Adelaide i Australia reiser hun jorden rundt for å snakke på konferanser og for globale brands. I år kommer hun til oss. Vi vet at mange gleder seg spesielt til dette innlegget.

En annonsør har de siste årene endret språket og uttrykket i en tidligere ganske kjedelig og forutsigbar kategori. Vi tenker selvsagt på DNB og hvordan de har gjort bankreklame både tidsriktig, spennende, uforutsigbar og ikke minst prisvinnende. Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB, forteller om hvordan de jobber med sine byråer. Nå holder det ikke med superb kreativitet og gode priser. DNB har satt samfunnsansvar hos egne leverandører på agendaen.

Fra Chicago og Publicis kommer en annen stjerne i bransjen. Nemlig Rishad Tobaccowala. Rishad er Chief Growth Officer i Publicis-systemet og farter verden rundt mellom konferanser, kunder og Publicis´ kontorer.

Enhver konferanse med respekt for seg selv bør fylle opp sin nynorske kvote. Spøk til side. Vi elsker nynorsk! I år på DSAD er det Sindre Kjosås i RED Performance som tar denne ballen. Som beste foredragsholder på Åpen Mikrofon fikk han fast plass på DSAD med foredraget; «Tre nettsidetekstar du bør skrive med omhug»

E-Sport vokser og følgelig ønsker ANFO å bidra til økt kunnskap og forståelse for hvordan markedsføreren best kan utnytte mulighetene dette gir. E-sport er en gigantisk industri som sannsynligvis overgår både film- og musikkindustrien i verdi og denne industrien fortsetter å øke. Her omsettes det for milliarder. På DSAD kommer Tomas Lyckedal fra DreamHack, en av de store suksessaktørene innen E-sport.

 

Den Store Annonsørundersøkelsen

Snart er den her; DSAR ­– ANFOs årlige store studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Her får vi rykende ferske svar på hva annonsørene mener om virkemidler, relasjoner, media, teknologi og fremtid. 

Etter å ha gjennomført undersøkelsen i syv år sitter vi på innsikt som mange i bransjen gleder seg til å ta del i. Vi vet vel også at noen faktisk også gruer seg til å få fakta på bordet. Det er jo ikke alltid man er like glad for markedets tilbakemeldinger.

Noen ting er kanskje som forventet mens andre funn er litt mer overraskende. DSAR har i løpet av de senere årene blitt selve faktagrunnlaget for en hel bransje.

Skal man bli bedre og lykkes også i fremtiden er det helt nødvendig å ta slike lytteposter som dette på alvor. Det som har fått mest oppmerksomhet de siste årene har i stor grad vært knyttet opp til våre digitale utfordringer og ikke minst relasjonen mellom annonsør og mediebyrå. Dette er selvsagt usedvanlig viktig og belyses som vanlig i dybden, men DSAR er imidlertid veldig mye mer. Rapporten presenteres av fagdirektør i ANFO, Håvard Rønnevig Bakken.

I etterkant av presentasjonen blir det debatt med tre aktører hvor samtlige har navn på tre bokstaver; PHD, TRY og DNB. Nærmere bestemt med Marie-Louise Alvær, administrerende direktør, PHD Norge, Kjetil Try, administrerende direktør, Try-gruppen og Aina Lemoen Lunde, merkevare- og markedsdirektør, DNB ASA.

 

Årets foredragsholder

På dagen kåres også Årets foredragsholder. Hvem som vinner prisen er avgjort på bakgrunn av evalueringer av foredragsholdere gjennom det siste konferanseåret.  

«Evalueringskriteriene har to elementer; Presentasjonsform og faglig innhold. Alle i finaleheatet har høy score på begge variablene. Vi ønsker med dette å takke alle våre gode venner som hjelper oss med en viktig del av vår virksomhet. Denne hjelpen fra våre faglige partnere viser hvor viktig ANFO er som arena for kompetanseheving og kompetansedeling. Dette er en utmerkelse det er utrolig moro å dele ut» Sitat: Jan Morten Drange i ANFO.

 

I år finner du vinneren blant disse:

  • Elisabeth Haug - Vipps
  • Thomas Johansen - PHD
  • Sindre Kjosås - RED Performance
  • Hanne Norstrøm-Ness - Vipps
  • Cathrine Moksnes - Good Morning Naug
  • Christian Nordby Bø - Mindshare
  • Vebjørn Søndersrød - Advokatfirmaet Ræder
  • Anders Willstedt - Seriegründer
  • Håvard Rønnevig Bakken - Anfo
  • Dr. Johnny Ryan - Brave
  • Chris Baréz-Brown - Upping Your Elvis
  • Kjersti Jamne - Telia Norge
  • Kristoffer Vangen - Bauer Media
  • Vibeke Trasti - Olav Thon Gruppen
  • Torbjørn Furu Krogstad – Geelmuyden Kiese
  • Kine Merete Bergseth - Vipps

 

En verdig vinner blir det uansett!

 

Påmelding DSAD