ANFOlogo
  • _L2A4011

Alt om MMM 2018


I 2018 var Max Marketing Mix samlet i ett og samlet arrangement som startet med foredrag gikk deretter rett over i middag med tilhørende premiering av norges beste markedskampanjer og underholdning utover kvelden. 

 

Konkurransen: 

Vinnere MMM 2018

 

Konferansen – disse foredragene ble holdt:  

 

Kreativitet og teknologi hører sammen – Jessica Bent, Google

Data eller kreativitet – hva er viktigst for å lykkes med den digitale reklamekampanjen? Hver eneste dag gir kundene oss informasjon gjennom dusinvis av kontaktpunkter – som gir oss innsikt i deres hensikter, behov og forventninger. Hvordan kan vi bruke teknologien til å utnytte disse kontaktpunktene, til å skape verdi for bedriften men også for å forbedre kundeopplevelsen? Jessica tar for seg hvilke roller teknologi og kreativitet vil ha i morgendagens markedsføring.    

Givende vei frem til god B2B kommunikasjon Anders Øvreberg, DNV-GL

Gode B2Bcase er en sjelden vare, men vi har funnet et! Et B2B selskap med mye god historikk. Anders deler historien om virksomhetens reise fra upersonlig massekommunikasjon mot mer målrettet og tilpasset kommunikasjon. En lang, men veldig givende reise.

Hva rører seg i EU? – Mathilde Fiquet, FEDMA

Mens næringen er fokusert på å implementere GDPR, er ePrivacy forordningen under forhandlinger i EU. ePrivacy forordningen vil endre regler på flere felt innen datadrevet og direkte markedsføring, og det kan forventes nye regler om blant annet nummeropplysning, e-post, TM, Cookies og online personverninnstillinger. Mathilde vil presentere status forhandlingene, og hva som er det sannsynlige utfallet for markedsførere.

Datadrevet markedsføring og innsikt Håkon Smith Andersen, dunnhumby Jon E. Fornes, Coop

Stadig økende forventninger fra kunder rundt relevant personalisert innhold og kommunikasjon, setter helt nye krav til aktørene i dagligvaremarkedet. Å forstå kundenes forventninger og behov gjennom hele kundereisen er sentralt for å kunne tilpasse innhold og   personalisere kommunikasjonen med kundene. Coop har i samarbeid med dunnhumby utviklet et omfattende, relevant kommunikasjonsprogram for kundene, som bidrar til å bygge og bevare lojale kunder. Aktører som Coop med omfattende kunde- og kjøpsdata vil også kunne være med på å revolusjonere medie- og virkemiddelbruk ved riktig anvendelse av kundeinnsikt. Ved å koble online og offline data vil vi, helt ned på individnivå, kunne måle den direkte effekten en online-annonse har på kjøpsatferd i butikk. Vi gir deg et innblikk i denne spennende reisen.

Robotisering og kundeopplevelse – motstridende eller kompletterende – Emilie Stordalen, eBerry/Strawberry Group

Vil målet om å tilby meg som forbruker den beste digitale kundereise avgjøre mine valg, eller vil nettopp den gode 1:1 dialogen, mennesker imellom, være det som differensierer aktørene i fremtiden. Emilie Stordalen tar oss med inn i «gjestereise» slik Nordic Choice Hotels' ser fremtiden.

 


Festaften med middag, underholdning og prisutdeling av norges beste markedsføringskampanjer:

Konferansierer og underholdning – komikerene Christian Mikkelsen og Olav Svarstad Haugland. 

Solopptreden – Nicoline Berg Kaasin.