ANFOlogo
Hva skal vi ha på... Kveldens prisutdelere: Jan Morten Drange og Håvard Bakken.

ANFO Effekt 2018 er over – prisene er delt ut og vinnerne feiret

Video: RedAnt


Norges 31 beste markedsføringskampanjer er kåret og hedret av hele bransjen. En fullpakket lokale var arenaen for en festkveld uten like – rekord etter rekord ble overskredet.

 

Håvard Bakken er prosjektansvarlig for ANFO Effekt og imponert over engasjementet bransjen har lagt ned i forbindelse med årets konkurranse. Sammen med Jan Morten Drange delte han ut 31 priser og tre spesialpriser! I tillegg avslørtes teamet som får en plass til å delta i Young Lions Marketers i juni.

 

Det rekordstore antallet på 170 bidrag viser at effekt opptar bransjen. Også i år har mange jobbet hardt med å skrive bidrag til konkurransen. Det er caseforfattere hos annonsørene, i reklamebyråer, i pr-byråer, hos mediebyråer, i mediehus og andre typer byråer. Kvalitetsnivået på casene er høy og i de ulike kategoriene har det vært hete jurydiskusjoner helt til siste avstemming.

 

Juryarbeidet er også krevende, kompetansehevende og morsomt. Rundt 44 svært kompetente markedsføringsfolk har vært engasjert og brukt mange timer på denne viktige jobben på vegne av norske annonsører. Vi takker jurygeneral Ronny Kjerserud fra Telia og hele juryen for god innsats!

  

Tallene taler også for ANFO som arrangør. Her er årets fakta:

170 innsendte caser i år – rekord!

792 totalt innsendte case siden starten

5 forskjellige kategorier i konkurransen

44 jurymedlemmer fra ulike deler i bransjen

7 år har ANFO arrangert Effekt-prisen

59 innsendte bidrag i kategorien SMART SINGEL

14 av disse var så gode at de gikk videre til shortlist

9 priser ble delt ut i kategorien SMART SINGEL

59 innsendte bidrag også i kategorien SMART MULTI

11 av disse var så gode at de gikk videre til shortlist

8 priser ble totalt delt ut i kategorien SMART MULTI

10 innsendte bidrag i kategorien B2B

7 av disse var så gode at de gikk videre til shortlist

3 priser ble delt ut i kategorien B2B

23 innsendte bidrag i kategorien NY

9 av disse var så gode at de gikk videre til shortlist

7 priser ble delt ut i kategorien NY

18 innsendte bidrag i kategorien VEKST

8 av disse var så gode at de gikk videre til shortlist

5 priser ble delt ut i kategorien VEKST

3 spesialpriser ble delt ut

1 team fikk vite at de skal til Young Lions i juni

400 påmeldte festdeltakere + venteliste - rekord!

 

 

Vinnerliste med jurybegrunnelse