09:30 - 09:45
Torstein Rafgård ble tildelt hedersprisen Årets Birøkter i år. Dette er en mann som har heiet på ANFO Effekt siden starten. På ANFO Effekt Kick Off deler han hemmeligheten bak suksessen. Han leder nemlig det desidert mestvinnennde byrået i ANFO Effekt gjennom tidene.
09:45 - 10:25
This report analyses the world’s top effectiveness campaigns to uncover shared creative, media and measurement strategies. Its basis is the WARC 100, an annual ranking of campaigns based on their performance in effectiveness awards from around the world. (As of 2018, the WARC 100 became part of WARC’s Gunn Report stable of rankings.
10:45 - 11:15
Despite technology enabling campaigns to be more tightly targeted than ever, campaign effectiveness is falling and people don’t seem to be as enamoured with advertising as they used to be. To overcome it should advertisers should be looking to utilise the long forgotten variable of context?
11:15 - 11:35
I dag er bransjen vår sterkt preget av kortsiktighet, real-time målinger og big data. Vi ønsker resultater og resultatene ønsker vi nå! Dette har ført oss helt på avveie, og bort fra kommunikasjon som er så underholdende og så effektiv at den endrer hva folk tenker, føler og gjør, og som en konsekvens av det skaper helt enestående resultater for annonsørene. Hvorfor har vi gått oss ville når vi egentlig vi vet den reelle verdien av kreativitet?
Anders Erikson er Planner i Kitchen Reklamebyrå. Han jobber med kunder som MENY, SpareBank 1, BUFDIR og Byggmakker. Han er også medforfatter av boken Effekt.
Andrew jointly runs the strategy department at PHD UK, London. He is responsible for making sure PHD remains at the forefront of innovative planning and strategy work across the office’s client base, with particular responsibility for the Volkswagen group. He has also been lucky enough to work on the majority of PHD’s recent new business wins including Ferrero and HSBC. Originally born in Glasgow, he has lived in Kent for almost 16 years but through no small feat has managed to retain his accent. Andrew lives outside of London, where he can get stuck into his passion for Road/Mountain bike/Cyclocross/Time trialling, any form of cycling that exists really.
Espen Haugen er direktør i Publicis Strategic Studio, en strategisk enhet som opererer på tvers av Publicis-byråene i Norge. Han er også medforfatter av boken Effekt.
Håvard Rønnevig Bakken er fagansvarlig i ANFO og hovedansvarlig for ANFO Effekt. Han er utdannet cand.polit fra UiO og har en bred salgs- og analysekompetanse med erfaring fra media, reklame- og mediebyrå. Håvard har også en ledende rolle i ANFO sine analyseprosjekter.
Arbinsgate 2, 0253 Oslo,
Org nr 971 435 798, Telefon: +47 99 33 20 00, E-post: anfo@anfo.no