ANFO_LogoV_white2

Nettverkene du trenger

ANFO Nettverk. Eksklusivt for våre våre medlemmer.

 

Bli medlem

 

Vi i ANFO tror at når man setter de riktige menneskene sammen kan magiske øyeblikk oppstå. Det å samle riktige mennesker og jobbe faglig med felles utfordringer og problemstillinger, vil i de fleste tilfeller være effektivt og langt mer kompetansebyggende enn om man gjør jobben hver for seg.

 

Vi tilbyr forskjellige nettverksgrupper. For øyeblikket har vi følgende grupper:

ANFO Adtech/Programmatic: 
I denne gruppen sitter representanter for Norges kanskje mest digitale fremoverlente bedrifter. Bl.a. for å diskutere digitale utfordringer, hvordan implementere Media Charteret, personvern og GDPR osv. 

ANFO Markedssjef: 
Denne nettverksgruppen er etablert for våre medlemmer som ikke har de store avdelingene og fagmiljøene rundt seg. Typiske virksomheter hvor det sitter en eller noen få personer med markedsføringsansvaret, men med mange av de samme oppgaver, problemstillinger og utfordringer som større aktører har. 

ANFO Content Marketing: 
Et nettverk for bedriftsintern kompetanse knyttet til innholdsmarkedsføring.

ANFO CMO Forum: 
Et nettverk bestående av en rekke CMO/Markedsdirektører. I dette nettverket tar vi opp tema av prinsipiell og universell karakter. Her kan bl.a. nevnes; CMO rollen, organisering av markedsavdelinger osv

ANFO juridisk:

I lys av økt fokus på personvern i lys av GDPR har vi etablert et forum ledet av vår egen advokat.

 

De respektive nettverkene møtes 2-4 ganger i året. Tematikk og fremdrift utvikles i gruppen. Hvert møte varer gjerne to timer og kan ofte ligge rett i forkant/etterkant av andre konferanser. Dette har ofte ført til at vi har hatt eksklusive workshops/innlegg med til tider eksklusive tilreisende foredragsholdere.

 

Interessert i å være med?

Har du ideer til temaer for en fremtidig gruppe?

Ta kontakt med oss i ANFO!

 

Kontakt Jan Morten Drange

 

For oss i Telenor er ANFO nyttig på mange måter. Her diskuteres felles utfordringer og problemstillinger, og gjerne spesielt utfordringer vi alle har innen digital marketing. Eksempelvis; Adtech/Programmatic nettverket fanget tidlig opp problemstillinger knyttet til ad fraud og brand safety. Vi opplever at nettverkene gir oss bedre grunnlag til å stille de rette spørsmålene til våre leverandører, og ikke minst hvordan vi bør rigge oss internt med relevant kompetanse/organisering. Vi bruker også nettverket til å sjekke andre medlemmers erfaringer med nye leverandører, analyser, eller lignende.

For bransjen er det viktig at ANFO setter i gang debatter og sikrer fokus på relevante problemstillinger vi som annonsør må være oppmerksomme på. Annonsørene trenger en sterk og uredd stemme som tør å stille krav og gi tydelige meldinger.
Vi opplever også ANFO sine konferanser som svært relevante. ANFO sine møteplasser er gode arenaer for faglig oppdatering og nettverksbygging. Det er selvsagt også en stor fordel at seminarene er inkludert i medlemskapet.

Karianne Salicath
Head of Marcom at Mobile Telenor Norge