ANFO_LogoV_white_50px
  • 123201727

    Åpen Mikrofon

 

Som en relativt betydelig konferanseaktør, har vi et ansvar for å bringe nye stemmer til torgs. Som vi sier når vi deler ut prisen for årets foredragsholder på DSAD hvert eneste år:

Det er mange som har debutert som foredragsholder på en ANFO Scene. Et stort antall av disse har siden etablert seg blant landets mest etterspurte foredragsholdere. For oss er dette selvsagt utrolig inspirerende. Det er så mange smarte og flinke unge stemmer i bransjen! Det er et privilegium å ha muligheten til å løfte flere av disse stemmene frem på et ANFO arrangement.

Åpen Mikrofon arrangeres nå for andre gang. Her får du høre relevante stemmer i markedsføringsbransjen som du kanskje ikke tidligere har hørt fra. Ikke nødvendigvis helt ukjente, definitivt kompetente, og helt sikkert stemmer du kommer til å høre mer fra.

Vel møtt

08:30 - 08:55

Kaffe og registrering

09:00 - 09:20

Sponsing, strategisk kommunikasjon eller en lek med penger?

Hvordan kan sponsing være et viktig bidrag inn i en bedrifts kommunikasjonsmiksen?

 

09:20 - 09:40

Forretningsmodeller og pengeflyten i programmatiske mediekjøp

Utdrag fra Den Store Annonsørrapporten ( DSAR) for 2019,  belyste et stort kompetansegap som et hinder for videreutvikling av programmatisk annonsering. 
Hele 72% av annonsørene  svarte at de "er bekymret for manglende åpenhet i den programmatiske verdikjeden". 
På Åpen Mikrofon går vi gjennom den programmatiske verdikjeden og går i dybden på forretningsmodellene til flere ledd. 
Målet med det er å løfte kompetansen innen programmatisk annonsering,  slik at vi fokuserer på å utvikle oss videre og tar i bruk de fantastiske mulighetene teknologien har å by på.

09:40 - 10:00

The Magic of Collaboration

10:00 - 10:20

Spill gir deg mer kraft

Hvordan kan du utnytte kraften som ligger i spill i reklame, opplæring og andre profesjonelle sammenhenger? Det gir Jon Haukaas deg svaret på. Han er rådgiver i reklamebyrået Hyper. Sammen med sitt søsterselskap Hyper Games har de laget prisvinnende spill i nesten 20 år. Lær ulike gamificationteknikker og bli inspirert med gode eksempler fra Hyper og andre.

10:20 - 10:40

Pause

10:40 - 11:00

Kontekstuell annonsering - Relevant annonsering helt uten bruk av persondata.

Eirik vil dra oss igjennom ulike caser; hvordan være relevant, helt uten bruk av persondata, samtidig som man skaper effekt?

11:00 - 11:20

Hvordan automatisere- og performance-styre kreativt innhold?

Det har oppstått en kunstig konflikt mellom kreatører og performance-markedsførere. Henrik viser frem en konkret metode som bygger bro mellom fagområdene.

Dynamisk annonsering, automatisering, måling og salgsfokus trenger ikke gå på akkord med gode historier, kreative prosesser og godt håndverk. Med rett system og metode kan man enkelt systematisere, måle effeten av og automatisk publisere blogg, artikler, annonsetekster og bilder. Han gjennomgår hvilke implikasjoner ny teknologi, metoder og mediekanaler har for den kreative prosessen.

11:20 - 11:40

Gründersatsing ga ringvirkninger

B2B-markedsføring får gjerne lite plass på annonsørenes ulike arenaer, men i 2018 satt DNB inn et nytt gir i markedsføringen mot B2B-markedet med den datadrevne kampanjen «Ringvirkninger». Resultatet ble økt markedsandel og den høyeste posisjonsmålingen noensinne – i tillegg til gull i ANFO Effekt, Max Marketing Mix m.m.
DNB er i dag banken for hver tredje norske bedrift, og satser mye på gründere, med ambisjon om at disse skal bli morgendagens storkunder.

11:40 - 12:00

EdTech: Kunnskapsspill som bygger omdømme og redder liv

Hør rådgiver i digitalbyrået Hyper, Knut Sverre fortelle om utvikling av interaktive læringssentrere og bruk av simuleringsspill når de jobber sammen med sine kunder Norges Bank, Stortinget og Helse Midt-Norge.

12:00 - 12:20

Why Primetime is the future of advertising

Suksessen med Primetime og hvordan dette kommer til å prege fremtidens markedsføring.