ANFOlogo

ANFO bloggen

  • Publicis Media

Tillit er helt avgjørende.

Da er vi der igjen, to år etter at ANFO innkalte til oppvaskmøte i mediebransjen: Annonsørundersøkelsen peker på stor usikkerhet i den digitale medieøkonomien, ANFO lager pressemelding, Mediebyråforeningen stikker hodet i sanden og i kjølvannet følger upresise artikler og løse påstander som ikke driver utviklingen fremover. Hvis vi ikke sammen tar grep er det stor fare for at ANFOs pressemelding ser lik ut også neste år. Det er ingen tjent med, vi er avhengige av å løse de samme utfordringene.
Les mer
  • OSLO, NORWAY - JUNE 14: (EXCLUSIVE COVERAGE) Bob Hoffman attends Adtech Programmatisk event organized by ANFO at Latter on June 14, 2018 in Oslo, Norway. (Photo by Rune Hellestad/Getty Images  for ANFO)

ANFO; Fra ADTECH: Programmatic 14. juni

Torsdag 14. juni 2018 var det igjen Adtech Programmatic konferanse. Stedet var Latter og vel 450 gjester var tilstede. Etter fire år med Adtech konferanser nærmer det akkumulerte deltagertallet seg nå hele 4000. Det er vi ganske stolte av.
Les mer
  • OATH_TAGLINE_BLUE_RGB_170221

Oath lancerer prisvindende RYOT Studio i Skandinavien

Oath lancerer nu prisvindende creative content studio RYOT Studio i Norge, øvrige Skandinavien samt Holland. RYOT får i Norden base i København som en del af Oath og samler allerede eksisterende kompetencer som research/planning samt influencer marketing, mediepartnerskaber og Native, der tidligere var kendt som GoViral og senere Be On, med RYOT Studios ekspertiser inden for creative tech.
Les mer
  • havard-ronnevig-bakken-anfo

Mistilliten mot mediebyråene blusser opp hos annonsørene

Ferske tall fra Anfos årlige annonsørrapport viser at mediebyråene ikke har klart å lappe sammen relasjonen til norske annonsører, to år etter at Anfo først dro av plasteret og avslørte et åpent sår i annonsørenes tillit til mediebyråene.
Les mer
  • ANFO_240_FotoHelgeBrekke_7434

Dessverre ingen bedring fra i fjor. Tallene er fortsatt nedslående!

ANFO gjør årlig en større studie hvor annonsører besvarer en del spørsmål knyttet til media og andre virkemidler. Deler av denne studien belyser det digitale spesielt, og vi har nå i noen år presentert deler av undersøkelsen på vår Adtech konferanse i juni. Så også i år.
Les mer
  • ANFO_240_FotoHelgeBrekke_7236

DSAD 2018; Skjulte marginer i det programmatiske økosystemet!?

Konferanser kommer og går. DSAD må man kunne kalle en "stayer", når vi nå for 12. år på rad arrangerer denne populære dagen. Uten at vi skal skryte på oss en veldig rød tråd for årets konferanse, så kommer man ikke utenom det faktum at vi fortsatt har noen tydelige digitale utfordringer. Manglende transparens, viewability, ad fraud og brand safety er dessverre gjengangere blant disse utfordringene.
Les mer
  • anfox21 (1)

Lanserer ADTalk

I forbindelse med Adtech Programmatisk den 14. juni har prosjektansvarlig Tommy Torjesen svart på noen spørsmål fra Aller Annonse. Vi synes dette ble så bra at vi gjengir intervjuet på vår egen blogg.
Les mer
  • google

Krav fra Google vedrørende samtykker

I lys av en ganske omfattende kommunikasjon fra Google i forkant av GDPR, stadige spørsmål fra flere av våre medlemmer og en ganske generell usikkerhet rundt en del spørsmål knyttet til Google sine produkter, samtykker og GDPR har vi fått utarbeidet en kommentar fra Vebjørn Søndersrød, partner i advokatfirmaet Ræder. Kommentaren legges her ut i sin helhet.
Les mer
  • 947989088

Markedsføring – hvor uvitenhet er lykke

Les mer
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- Norske markedsførere er dessverre like kloke som før

ANFO kaster seg inn i debatten om prisvinnende reklame.
Les mer
« Forrige Neste »

Side 1 av 15