ANFOlogo

ANFO bloggen

  • DSC_6491

Den Store Annonsørdagen er en skikkelig stayer i konferansemarkedet.

Vi har alltid vært opptatt av balansen mellom umiddelbar nytte og inspirasjon, vi tror vi trenger og ønsker oss begge deler. Uten at vi skal skryte på oss en veldig rød tråd for årets konferanse så kommer man i 2018, ikke utenom det faktum at vi har noen digitale utfordringer. Disse ble belyst i flere foredrag.
Les mer
  • DSC_6427 (1)

Årets foredragsholder 2017/2018

”En av ANFO sine mange oppgaver er å sette fokus på aktuelle tema og utfordringer tidlig, gjerne før de fleste andre, og alltid ut fra markedsførerens perspektiv. I løpet av et konferanseår har vi rundt 150 faglige innlegg Våre kompetansearenaer er en blanding av inspirasjon og praktisk anvendbar kunnskap.»
Les mer
  • _DHP1909

ANFO og Google atter en gang

Mange av våre medlemmer har i løpet av året kontaktet oss i forbindelse med GDPR og ikke minst Google og GDPR. Vi hjelper naturligvis våre medlemmer som tar kontakt så godt vi kan. Og i inneværende år har GDPR vært en god anledning til å ta kontakt med ANFO.
Les mer
  • 609fab73bdd7ffae20ede9b67345b932

Paradoksenes tid

MBL har nylig lagt frem nye opplags og lesertall. Tallene er med få unntak skuffende. At de i år er spesielt vanskelig å forholde seg til, selv for oss som er relativt godt inne disse modellene, lar vi være å kommentere. Det blir mange kolonner, tapere fremstilles som vinnere og samtidig vet vi at det mangler sentrale elementer i rapporteringen. Nok om det. Dette vil bli bedre, det må bli bedre og det må skje raskt.
Les mer
  • Skjermbilde 2018-10-04 kl. 07.55.40

4 av 10 annonsører tror kreativitet er viktigere enn data

Den Store Annonsørrapporten:
Les mer
  • Chris-Barez-Brown_bw

Chris Baréz Brown kommer på Adtech:programmatic juni 2019

Lang frem, definitivt. Vi har allerede booket en fantastisk speaker og vil gjerne dele det med deg slik at du allerede nå kan «låse» kalenderen din denne dagen.
Les mer
  • 914818226

Omfattende sikkerhetsbrudd hos Facebook oppdaget.

Sikkerhets-svikten omfatter 50 millioner brukerkontoer og ble oppdaget 25. September. Hackere utnyttet et sikkerhetshull i «ViewAs» funksjonen og fikk slik tilgang til de nevnte kontoer. Denne funksjonen tillater brukerne å se hvordan egen profil ser ut for andre.
Les mer
  • Jorun

Nytt ansikt i ANFO - Annonsørforeningen

ANFO vokser, og siste tilskudd på stammen heter Jorun Sørbøen. Hun kommer fra Nova Vista, et av byråene i Aller Medias byrånettverk Ahead. Hun har jobbet tett med noen av Norges største merkevarer med fokus på «the brand experience», retail, merkevarebygging og forbrukeropplevelser.
Les mer
  • IMG_1200[1]

Ny internasjonal undersøkelse om spredning av innhold

Innholdsmarkedsføring er lite verdt hvis distribusjonen er dårlig. Så hvordan står det egentlig til med content distribution i Norge og resten av verden?
Les mer
  • De Burca

ADTECH:Media september 2018

Adtech: Media 2018 går igjen inn i rekken over et vellykket arrangement hvor hele bransjen samles for å få med seg det nyeste innen Adtech fra scenen. Her fikk vi nye perspektiver, underholdning og gode diskusjoner.
Les mer
« Forrige Neste »

Side 1 av 17