ANFO_LogoV_white_50px

ANFO bloggen

  • 10_Rolness_IMG_0103_crop

Flust med fremtidstips på Retail Innovation

Hele 150 retail interesserte hadde funnet veien til Latter og hele 11 meget relevante foredrag. Detaljhandelen står foran noen meget interessante utfordringer. Mange er opptatt av hvilke grep vi kan og bør gjøre og av å lære mer fra andres erfaring. Det fikk vi til de grader på Retail Innovation 2019.
Les mer
  • GettyImages-605785970_2

Sosiale medier - vinneren også i år

Den Store Annonsørrapporten 2019 viser at sosiale medier, online video og søk er på seierspallen. Vi har valgt å dele årets rapport, kapittel for kapittel. Dette får du i 2. kapittel - Kanalkampen.
Les mer
  • GettyImages-1083885262_red

Mediebyråavtale til hjelp

Jobber du med mediebyråer og trenger hjelp med avtaleinngåelse? Da er det hjelp å få av ANFO.
Les mer
  • OSLO, NORWAY - JUNE 14: (EXCLUSIVE COVERAGE) Jan Morten Drange attends Adtech Programmatisk event organized by ANFO at Latter on June 14, 2018 in Oslo, Norway. (Photo by Rune Hellestad/Getty Images  for ANFO)

Det er ikke alltid at en pitch er svaret

Noen diskusjoner stopper aldri. Og skal sannsynligvis heller ikke gjøre det. Pitchene i bransjen er på agendaen ganske regelmessig. Ofte når glade vinnerne presenterer sin nye kunde og noen ganger med litt negativt fortegn når andre tapende pitchere opplever de samme konkurransene som negative. Denne gang var det Møller sin meget attraktive portefølje som utløste diskusjonen.
Les mer
  • 155395542

Hvor går markedsføringspengene?

Blant de største annonsørene som vil øke totalbudsjettet er det en markant negativ endring siden i fjor. Dette finner vi i Den Store Annonsørrapportens første kapittel.
Les mer
  • MBL_ANFO_tillit content survey

Annonsørene om tillit og partnerskap ved innholdsmarkedsføring

Annonsørene har talt. ANFO og Mediaforum har gått sammen for å finne ut hva norske annonsører mener om hvor viktig innholdsmarkedsføring er for dem. Vi har spesielt sett på hvordan de opplever samarbeidet med mediebyråer samt også mediehusenes egne contentsatsninger
Les mer
  • DSAD2019_JM_J.N.Rønning_1

Favoritt i reprise: ANFO-sangen

Premiere! Jon Niklas Rønning har laget en helt egen ANFO-sang som han fremførte på Den Store Annonsørdagen 2019. Her har han fanget opp mange inntrykk og uttrykk fra bransjen: Doffen, DAB og radiotall, OMD, PHD, CMO, brand safe, likerklikk, Select og ANFOs kritiske kommentarer i Kampanje. For å bare nevne noen... Bare hør selv!
Les mer
  • anfo årets foredragsholder 16

Årets Foredragsholder – siste 10 års vinnere

Prisen som Årets Foredragsholder er en utmerkelse som henger høyt blant bransjefolk. Den 10. oktober kåret vi vinneren for 2018-2019 - Hanne Norstrøm-Ness fra Vipps.
Les mer
  • Anfo årets foredragsholder

Årets foredragsholder 2018-2019

Med tre forsøk og tre kandidater rett til finalen fikk Vipps historiens første spesialpris. Tittelen Årets foredragsholder 2018-2019 fikk de også med sin egen Hanne Norstrøm-Ness. Gratulerer!
Les mer
  • 1126213920

Informasjon og markedsføring i SMS

Grensedragningen mellom informasjons- og markedsføringshenvendelser er et aktuelt tema for mange av våre medlemmer. Markedsrådet har nylig fattet et vedtak om dette.
Les mer
« Forrige Neste »

Side 1 av 28