ANFOlogo

ANFO bloggen

  • connected laptops digitally generated image

Nettsider er GDPR-trøbbel

Annonsørenes nettsider er den store elefanten i GDPR-rommet som ofte er oversett. Mange har ikke oversikt over hvilke tredjeparter de har invitert inn på egen hjemmeside – og enda mindre oversikt over omfanget av utlevering av personopplysninger til disse tredjepartene. Uten å være klar over det, er det implementert teknologi som utleverer personopplysninger som blir videresolgt.
Les mer
  • 950118720

Flere annonsører vil løse egne markedsoppgaver

Den Norske Annonsørrapportens 9. og siste kapittel handler om organisering og samarbeidspartnere. Kort oppsummert har norske annonsører en sterk tro på «inhouse» løsninger. 45% tror at data kan kompensere for manglende kreativitet. Mediebyråets rolle styrkes ytterligere.
Les mer
  • MSFTimage_1280x720_1

Verizon Media og Microsoft i nytt globalt samarbeid om native reklame

Oath har skiftet navn til Verizon Media og offentliggjør samtidig et utvidet partnerskap med Microsoft som gir adgang til eksklusive native annonseplasseringer globalt på Microsofts platformer MSN, Outlook og XBox – via Oath Ad Platforms.
Les mer
  • Carsten_2018.2

ANFO har fått advokat

Som interesseorganisasjon for norske markedsførere og annonsører er det viktig å ha funksjoner og oppgaver som reflekterer medlemmenes behov. NORDMA ble nylig innfusjonert i ANFO og med det fikk vi også en advokat på laget. 
Les mer
  • Big Data, Technology, Data, Network Server, Chart,computer,

Ikke lett å måle effekter av digital markedsføring

Annonsørenes syn og erfaring med måling av markedsføringseffekter er tema i Annonsørrapportens kapittel 8.
Les mer
  • ANFO-12

WFA Media Charter – viktig i 2019

Vi starter 2019 med å nok en gang slå et slag for WFA Global Media Charter. Selve charteret, eller oppropet er et krav om en omfattende reform av det digitale annonse økosystemet. Hvordan skal vi agere og navigere i en verden med nær sagt uendelige utfordringer?
Les mer
  • ÅpenMikrofon2018_Sindre_Kjosås_1

Sindre fikk toppskår på Åpen Mikrofon

Sindre Kjosås fra Red fikk høyest skår på Åpen Mikrofon med innlegget om nettsidetekster du bør skrive med omhu. Dermed vant han også en talertid på årets DSAD den 10. oktober.
Les mer
  • Skjermbilde 2018-12-21 kl. 12.55.15

Debatten fortsetter

Debatten rundt influencerne har gått periodevis i hele 2018. Selvsagt ikke unaturlig i lys av kanalens utvikling og viktighet for mange av våre medlemmer.
Les mer
  • DSC_6094_JM

Etablerer fagutvalg for influencer-markedsføring

Fagutvalget for influencer-markedsføring etableres for å ivareta retningslinjer for influencere og annonsører. Sammen med MBL og flere influencernettverk jobber ANFO med å få på plass en selvreguleringsordning for bransjen.
Les mer
  • YoungLions_001

Young Lions 2019 - Marketers

Les mer
« Forrige Neste »

Side 2 av 21