ANFO_LogoV_white_50px

ANFO bloggen

  • Ny frist_747x426_2

Ny frist ANFO Effekt: 18. desember kl. 23:59

Mange sliter med tiden rett før jul, derfor gir vi mulighet for noen ekstra dager med case jobbing.
Les mer
  • GettyImages-1134862734_ny_2

Å være reklamekjøper er utvilsomt komplisert

Annonsørene er samstemte. Det finnes ingen positive utviklingstrekk hva gjelder testing og måling av effekter. Tre av annonsørenes fem største utfordringer er knyttet til måling av effekt av markedsføringsinnsatsen.
Les mer
  • 2019-06_Kristine_CP_Blogg_DSC_8927_PAAS

Derfor bør du slutte å ha logo i e-postsignaturen

Logo i e-postsignatur? Absolutt ikke, sier Kristine Cudrio Pedersen i Metro Branding.
Les mer
  • JMD_2018_DSAD_6089_Getty

Trøbbel i paradis?

Undersøkelser kommer og går. Slik vil det være og slik må det nok også være. Tiden har en egen evne til å sile ut det som er best og mest relevant. Men ikke alltid. Nå synes jeg vi som bransje står i en situasjon hvor det er helt andre motiver som preger en mulig utvikling. Stikkord er Byråprofil fra Kampanje (egentlig Kantar) og Regi/Dagens Næringsliv sin Årets Byrå undersøkelse. Førstnevnte er en ren omdømmeundersøkelse, mens Regi sin undersøkelse er en kundetilfredshetsundersøkelse
Les mer
  • 200495876-001

Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler

Et gammelt ordtak med fortsatt gyldighet. Alle virkemidler vokser bortsett fra de papirbaserte. Det tredje kapittel i Den Store Annonsørraporten forteller om annonsørenes fremtidsplaner om sosiale medier og innholdsmarkedsføring.
Les mer
  • 120686608

ANFO Advokaten: Cookies

Ny EU-dom og veileder fra Nkom om cookies og behovet for samtykke, men det er fortsatt uklarheter.
Les mer
  • RAPPORT_MBL_ANFO_Tillit Content Survey_Side_01

Annonsørene elsker innholdsmarkedsføring

Den nye rapporten om innholdsmarkedsføring forteller om høy oppmerksomhet hos annonsørene. Hele 9 av 10 annonsører sier at det er viktig å være synlig med denne typen markedsføring.
Les mer
  • AnfoEffekt_2019_1600x500

Mestvinnende byråer gjennom ANFO Effekt-tidene

ANFO Effekt-sesongen er i gang. Da passer det godt å presentere de mestvinnende byråene i ANFO Effekt sin historie. Påmeldingene tikker inn til årets konkurranse og vi gleder oss til å se hvem som entrer seierspallen i februar.
Les mer
  • 991505218

Trendene som gjelder innen New Retail

Det er viktigere enn noen gang å jobbe med innsikt, ikke bare med magefølelsen, syns Lasse Maugesten som gjestet ANFO-scenen på Retail Innovation. Her forteller Lasse mer om de åtte viktigste trendene innen New Retail akkurat nå. Noe han jobber mye med som Head of Retail Strategy i Schjærven.
Les mer
  • Petter Hansen_Bjarte Humborstad_Arthur Pogosov_2

Styrket Programmatic skole

Vi styrker ANFO sin Programmatic skole med en ny ekspert og foredragsholder, en pioner innen programmatisk i Norge – Bjarte Humborstad fra OTC. Fremover vil skolen ha mer fokus på GDPR og personvern og der skal Bjarte bl.a. bidra med mer oppdatert dybdekunnskap.
Les mer
« Forrige Neste »

Side 2 av 30