ANFO_LogoV_white2

ANFO bloggen

  • Hoved_m_tekst_getty

Dette bør annonsører ta på alvor.

Sammen med det norske teknologiselskapet Kobler har ANFO gjennomført en omfattende undersøkelse om nordmenns forhold til reklame på nett. Resultatene viser at tilliten til annonsørene er mer tynnslitt enn noen gang, og at nettannonsering i dagens form er på vei til å bli et samfunnsproblem.
Les mer
  • F

Google og Facebook: GDPR-friskmelding av kundelistematching

Dette er en rykende fersk oppsummering av foredraget til advokat Vebjørn Søndersrød som ble holdt på seminaret «Lov&Rett i markeds- og kommunikasjonsarbeid 2019». Han er også ANFOs nære samarbeidsparter i spørsmål rundt GDPR og digital markedsføring.
Les mer
  • Stratos sampling

Gledessprederen

Stratoskua skal alltid være en gledesspreder og levere på sin pay-off; «bobler av glede».
Les mer
  • GMW 2019_1_2

Reisebrev fra GMW i Lisboa

Årets Global Marketer Week kan oppsummeres omtrent som dette; Purpose og people first er fortsatt en gjenganger. Tillit og transparens er tydelige utfordringer. Brand safety er på alles agenda – ikke minst i skyggen av regelmessige skandaler i den avdelingen. Plattformene Facebook og Google diskuteres med høy intensitet – enda hyppigere enn før og med mer kritisk røst. Om Google og Facebook tidligere har vært veldig høye og mørke så er de litt blekere og litt mer lutrygget nå.
Les mer
  • stopptober - sluttpakka

Røykeslutt- og postkassesuksess

Brings DM-pris under Gullblyanten 2018 gikk til reklamebyrået Per Høj for snus- og røykesluttkampanjen «Stopptober».
Les mer
  • Unknown

BIG DATA - (NEW) LEGAL THINKING

"Big Data", "AI", "Profilering", "Digitalisering" osv. Nye ord og begreper kommer til overflaten og er på alles markedsføringslepper for tiden.
Les mer
  • Lesetips_Påske_2019

Gode lesetips for påsken

Det er snart påske og vi oversvømmes av «Ekspertenes beste påskekrim-tips – klikk her» artikler. Men vi markedsførere bruker jo selvsagt påsken til å lese oss opp på marketing faget!
Les mer
  • WFA_1200x630

Hold SoMe-plattformer ansvarlige!

WFA oppfordrer brands globalt til å sette press på sosiale medier-plattformer.
Les mer
  • Chris-Barez-Brown_bw

Fantastisk speaker til Adtech:Programmatic 13. juni

Gled deg til å møte Chris Baréz Brown med konseptet Upping your Elvis! Bare smak på ordene: Upping Your Elvis! Her ligger det både forventning og spenning i uttrykket. Vi har alle en Elvis i oss!
Les mer
  • Pressebilde190319_Alle

Power of One utfordrer mediehusenes annonsørprodukter

Innholdsmarkedsføring har blitt en viktig del av mange annonsørers aktivitetsplaner, og markedet har på få år vokst til omlag fire milliarder (ANFO og Metro). Det nye produktet Content@Scale utfordrer mediehusenes innholds-satsinger ved å gi annonsørene større eierskap og valgfrihet både til innhold og distribusjon – på tvers av mediehusenes «walled gardens». Et relevant produkt for alle annonsører med innholdsmarkedsføring på planen.
Les mer
« Forrige Neste »

Side 2 av 24