Content Marketing eller innholdsmarkedsføring har blitt en gjenganger på konferansemarkedet. Det er et faktum at dette temaet dekkes relativt omfattende fra aktører i svært mange leire. Det er vel også et faktum at temaet, som langt fra er så nytt som man noen ganger skulle tro, gjøres noe mer mystisk enn hva det strengt tatt burde vært. Relevant innhold og historiefortelling har jo alltid vært sentralt innen markedsføringen.
09:10 - 09:40
Grunnprinsippene for gripende historiefortelling har alltid vært de samme, og har eksistert like lenge som mennesket har mestret å lage ild. Homer og Aristoteles var de første som satte ord på disse prinsippene, Shakespeare videreutviklet dem og for Hollywoods beste manusforfattere er prinsippene nærmest lov. Så hva kjennetegner historier som evner å fange og bevege sitt publikum? Og hvordan kan merkevarer og markedsførere utnytte prinsippene for å skape historier og innhold målgruppene elsker, snakker om og får dem til å ønske mer?
10:30 - 10:55
11:20 - 11:45
Slik jobber vi med humor og glede - for det skaper ofte mye effekt.
12:25 - 12:55
Han regnes, sammen med kollega Rune Møklebust fra NRK Hordaland, som idéskaperen bak sakte-tv-suksessen på NRK. Millioner av nordmenn har sett de forskjellige minutt for minutt-sendingene siden starten i 2009, da Bergensbanens hundreårs jubileum ble markert med et over syv timers langt program.
I dette fordraget forteller Hellum om historien til sakte-tv. Fra NRKs modige satsing på en veldig spesiell togtur - til Hurtigruten, timesvis med fjernsyn fra flo og fjære og oppmerksomhet i utlandet.
12:55 - 13:20
Case 1: Ølsalgskolen - spill som verktøy for å gjøre innhold mer engasjerende for en ung målgruppe
Case 2: The Thief - en røverhistorie. Historiefortelling som virkemiddel for å lokke gjester til et hotell som ennå ikke var bygget!
13:20 - 13:45
14:05 - 14:30
Aller Kreativt Konsepthjul er vår metode for å finne fram til innholdshjertet – massere det og ta det ut i formatene som gir maksimal effekt.
Asbjørn Halvorsen, Leder content marketing Aller Media
Cecilie Heimlund, Strategisk rådgiver Aller Media
14:30 - 14:55
Håvard Rønnevig Bakken er fagansvarlig i ANFO og hovedansvarlig for ANFO Effekt. Han er utdannet cand.polit fra UiO og har en bred salgs- og analysekompetanse med erfaring fra media, reklame- og mediebyrå. Håvard har også en ledende rolle i ANFO sine analyseprosjekter.
Linn har jobber i CAPA Kinoreklame i tilsammen 8 år, der hun har jobbet med det meste fra filminnsikt, eventer, utvikling av nye produkter og film partnerskap.
Marianne Blindheim Eriksen er kreativ leder i eventbyrået Kjentfolk AS og har bakgrunn som Head of Content i Schjærven Reklamebyrå AS og i eget byrå Storygarden. Hun er også medforfatter for flere bøker.
Stian Lyberg er rådgiver og partner i PR-operatørene, og vil i dette innlegget gi en grunnleggende innføring i historiefortellerkunsten – krydret med eksempler fra moderne innholdsmarkedsføring.
Arbinsgate 2, 0253 Oslo,
Org nr 971 435 798, Telefon: +47 99 33 20 00, E-post: anfo@anfo.no