ANFOlogo
  • Content_Marketing_YouTube[4]

Content Marketing: Influencer

16.11.2017

Sted: Sted: MESH, Tordenskioldsgate 3 - 0160 Oslo kl. 08.30 – 10.30

Influencer marketing er en raskt voksende trend som mange annonsører kaster seg på. Det åpner nye muligheter for annonsører å kommunisere med en målgruppe, de ellers har svært store utfordringer med å nå.

Men er det helt problemfritt? Hva er suksesskriteriene for et godt samarbeid mellom en merkevare/annonsør og en Influencer/Youtuber?

Påmelding

08.00 - 08.30

Frokost og registrering

08.30 - 09.00

Do's and dont`s for influencere - med fokus på dont`s

Wenche Jackobsen presenterer do's and dont`s. for influencere når det gjelder markedsføring av drikke og mat mot barn - med fokus på donts.
 
Wenche Jacobsen er prosjektdirektør i ANFO. Wenche er i tillegg sekretariatsleder for MFU, en selvreguleringsordning ANFO drifter sammen med Virke og NHO

09.00 - 09.20

Burger King - På målgruppens premisser

Caset som fikk sølv i Mediaforums kategori Mediekreativitet tar for seg hvordan Burger King har tilpasset måten de kommuniserer med unge mennesker, basert på innsikt i deres preferanser og interesser – samt en dæsj med humor og kreativitet.

 

09.20 - 09.40

Pause

09.40 - 10.00

Matgeek.se

I løpet av kort tid har han blitt en av Sveriges og Nordens største YouTube-stjerner. Han når ut til over 1,5 millioner seere hver måned på kanalen sin, med fokus på mat, matlaging og et skråblikk på matindustrien. Johan har i tillegg lang fartstid i PR-bransjen og erfaring som markedssjef, noe som gjør hans erfaring som kreatør og innsikt i annonsørsamarbeid ekstra interessant.

10.00 - 10.20

Stina Blogg

Stina Bakken er også kjent som Stina Blogg og står bak en av landets aller største blogger og YouTube-kanaler rette mot et ungt, kvinnelig publikum og lager videoer med skjønnhetstips, trening, hverdagslige vlogger med kjæresten og hunden og mye annet gøy. 

Hennes svært profesjonelle og dedikerte tilnærming til annonsørsamarbeid gjør henne til en av de beste profilene i bransjen å jobbe med. Hun er svært godt likt av byråer og annonsører og har jobbet med bl.a Burger King, Unilever, Ellos, Mondelez m.m. Hør hennes top tips til hvordan legge premissene for et godt samarbeid.