ANFO_LogoV_white2
  • Skjermbilde 2018-12-21 kl. 12.55.15

Debatten fortsetter

  • By
  • Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO

Debatten rundt influencerne har gått periodevis i hele 2018. Selvsagt ikke unaturlig i lys av kanalens utvikling og viktighet for mange av våre medlemmer.


Vi i ANFO har i flere omganger vært inne i debatten. Gjerne med et enkelt budskap hvor vi sier at kanalen er viktig og den vil helt sikkert bli enda viktigere. Derfor er det viktig at kanalen tar ansvar og reder grunn for tillit mellom annonsør og influencer.
 
Debatten blusset opp igjen nå rett før jul. Her er vårt foreløpig siste innlegg på Kampanje hvor vi lanserer at vi er i ferd med å få på plass en selvreguleringsordning.
Kampanje: Anfo oppretter ny influencer-organisasjon

Her et innlegg fra IUM og Digital rådgiver Masha Scekic. 
Kampanje: Hjemme-alene-festen fortsetter i influencer-markedet
 
United Screens og Mano Rashidi svarte ganske omgående.
Kampanje: Kritisk til bransjens blogg opprydning - Opplevde ikke at kritikken ble tatt pa alvor
 
Tidligere kommentarer:
Kampanje: Uvitende internett hviskere
Kampanje: Influencerne har noen utfordringer
Kampanje: Skivebom fra influencer nettverk
Kampanje: Inma vil rydde opp i influencer-bransjen-ikke bare a trykke pa en knapp/
  
Debatten går også internasjonalt. Her er lenke til svenske Resumé. De har kjørt en ganske omfattende artikkelserie rundt influencere. Denne serien er verdt å lese!
Resumé: Influencers ilskna efter resume insikts granskning