Det handler om data, og gjerne big data. Og når det handler om data vil personvern være viktig. Som er fortsettelse på Mikko sitt innlegg har vi invitert Bjørn Erik Thon, sjef for Datatilsynet. Bjørn Erik og Datatilsynet har denne type kjøp, data og personvernhensyn knyttet til dette høyt på agendaen i år. Bjørn Erik Thon deler sine tanker om hvordan vi kan og bør agere ansvarlig i en ny verden hvor den heteste valutaen er data.
At marked og teknologi nå går hånd i hånd vet vi alle. Hvordan marked og teknologi spiller sammen i fremtidens markedsavdeling hvor data og analyse av data er helt sentralt er noe Toril Nag, konserdirektør i lyse og styreleder i Altibox mener mye om. Og det hun mener og tror på deler hun her med oss!
Inspirasjon er avgjørende på en slik dag, En som definitivt kan inspirere er Norgesvennen Jon Wilkins. Kjent for mange som en av gründerne bak Naked. I dag arbeidende styreleder i Karmarama. Jon skal snakke om ”The seven deadly sins of Marketing”. Med utgangspunkt i prosjektet ”Project Reconnect”, et globalt prosjekt i WFA regi, hvor formålet rett og slett er å ”reconnecte” med våre kunder og målgrupper (www. project-reconnect.com).
Og når vi snakker om inspirasjon er vi stolte over å ha landet en av bransjens store rockestjerner. Nemlig Ajaz Ahmed fra AKQA. Mange har blitt inspirert av banebrytende kommunikasjonsjobber de har gjort for bla Nike og Red Bull. Mange har sikkert også lest boken Velocity Ajaz skrev sammen med Nikes Stefan Olander.
Ajaz vil snakke under overskriften ”Limitless – The Six Strengths of Leadership That Endures”. Limitless er også tittelen på AJaz sin nye bok som blir utgitt kun få uker før DSAD. Alle deltagere på årets DSAD får en kopi av Ajaz sin nye bok Limitless med seg hjem.
Inspirasjon handler også om å se til hva andre aktører har lykkes med. En historie vi vet mange gjerne vil høre er snuoperasjonen rundt Hurtigruten. Den prosessen det tradisjonsrike selskapet har vært igjennom er en reise i seg selv. En reise med svært mye læring og inspirasjon for mange av oss andre også. Og hvem andre enn konsernsjef Daniel Skjeldam fra Hurtigruten kommer å forteller denne historien.
DSAD arrangeres i år for 9. gang. Gjennom disse årene har vi skapt en møteplass med sterk faglig forankring. En plass annonsørene møter sine partnere. Hvert eneste år tar vi tak i aktuelle tema og lar solide foredragsholdere fra inn og utland dele sin kunnskap med oss.
08:45 - 09:00
Eva-Charlotte Stenset er dagens konferansier og debattleder.
09:00 - 09:30
09:35 - 10:00
- How media markets are becoming more like financial markets
- How to gain competitive advantage with programmatic
- An easy-to-use economic model for digital decision making
- A 10 year roadmap for the media markets
Eller sagt på en annen måte. Hva vi som annonsører skal være opptatt av når vi kjøper programmatisk.
Følg gjerne Mikko på botlab.io.
10:35 - 11:00
Ajaz believes the most enduring teams and organisations combine Six Strengths for success and constant contribution to society: Democratise; Revolutionise; Organise; Simplify; Authorship; Values. In his keynote Ajaz will share examples of the legends, ideas and stories that he believes outstanding businesses, of whatever size, era and concern, unfailingly return.
Each generation is able find a new perspective or a new lesson in them, to adapt an ancient philosophy or a modern truth to their present reality.
12:10 - 11:40
12:40 - 13:10
I panelet sitter:
Jan Chr. Fosseidbråthen - Daglig leder, LOS&CO
Per Håkon Fasting - Konserndirektør Annonse, Schibsted
Aina Lemoen Lunde - Kreativ Leder, DNB
Christian G. Træland - Senior Marketing Manager Nordics - PepsiCo
Helene Friis - Dep. Manager Digital & Direct Marketing, Telenor Norge Mobile
13:15 - 14:15
14:50 - 15:20
15:25 - 15:55
Arbinsgate 2, 0253 Oslo,
Org nr 971 435 798, Telefon: +47 99 33 20 00, E-post: anfo@anfo.no