ANFOlogo
  • dsad2015

Som vi har sagt mange ganger før er det ingen annen bok i nyere tids markedsføringslitteratur som har fått så mange tilhengere i Norge enn bok nr 1 i samme serie; ”How brands grow part 1”. Vi synes det er litt stas at vi ved begge utgivelser har klart kunststykket å fly inn en travel hovedforfatter, respektive Jenni Romaniuk og Byron Sharp til Norge. Og ved begge anledninger bidrar vi til folkeopplysning i markedsføringsbransjen ved å gi boken gratis til alle deltagerne på DSAD.

 

I år bygger vi dagen konseptuelt rundt bokens tematikk. Det handler om vekst. Dette ønsker vi å belyse på forskjellige måter. Ed Rogers fra ”Been there done that” representerer et nettverk av kreative og strategiske stjerner som hver for seg har gjort alt før. I dag er de samme aktørene tilgjengelig i et myteomspunnet nettverk som jobber raskt og kanskje også rimeligere. For mange ensbetydende med raskere vekst.

 

Data er digitalt fuel. Og fuel må man ha for å skape vekst. Utfordringene er mange men det er avgjørende å kapitalisere på og eie egne data. Mannen bak disse ordene er Stefan Sommer som forteller Deutsche Telekom sin historie knyttet til nettopp dette.

Thomas Kolster er Mr Goodvertising. Ansvarlighet og en ”do good” holdning vil være avgjørende for både vekst og suksess fremover.

En som gjør dette i praksis er Vigga. Vigga Svendsen forteller selv historien hvor en sirkulær økonomi basert på gjenbruk av barneklær faktisk skaper vekst.

Relevant innhold er nødvendig for branding for growth og storytelling via det visuelle er kanskje viktigere enn noensinne. Jacqueline Bourke fra Getty Images forteller oss hvordan

At matematikk og i særdeleshet algoritmer har inntatt markedsføringsbransjen de senere år er udiskuterbart. Dette er verken nytt eller spesielt banebrytende. Faktum er likevel at troen på matematikken blant markedsførere aldri har vært større. Roger Antonsen har svarene. 

På DSAD presenterer vi også smakebiter fra Den Store Annonsør Rapporten. Vi har også, nå helt på tampen funnet plass til en svært aktuell sak, nemlig lanseringen av Kygo Life. I tillegg deler vi ut prisen til Årets Foredragsholder, kåret av vel 2000 konferansedeltagere siste året. Med rundt 150 konkurrerende speakers henger denne prisen naturligvis veldig høyt.

08:45 - 09:00

Velkommen ved / Jan Morten Drange. ANFO

09:00 - 09:50

How Brands Grow Part 2

Innen den norske markedsføringsbransjen er det få bøker som har fått mer omtale enn "How brands grow; What marketers don´t know." For seks år siden fløy vi Byron Sharp (som da var hovedforfatter) inn fra Adelaide i Australia og delte ut 300 bøker til gjester på DSAD. Siden da er det mange i vår bransje som aktivt både har brukt og referert til både boken og Byron Sharp. 
Når en så sentral bok får en oppfølger i "How brands grow Part 2" synes vi det er helt naturlig at også vi i ANFO gjør en oppfølger på en tidligere suksess. Vi bygger faktisk hele dagen på nettopp «How brands grow».
Jenni Romaniuk var co forfatter til Byron sist mens Part 2 er et fellesprosjekt forfattet av duoen Sharp-Romaniuk.  Vi har 400 bøker på vent til årets DSAD. Det er bare å melde seg på. Bøker til de 400 første påmeldte. Som Jenni og Byron sier; "This book will change the way you think about marketing forever".

 

Cover for 

How Brands Grow: Part 2

 

09:50 - 10:20

“Growth through data ownership and data monetization”

Stefan, will show the challenges advertisers face today in terms of digital advertising.

He will outline how advertisers can approach these challenges by focusing on data ownership and monetize on their own data. Stefan left Deutsche Telekom in September. At DSAD he will show how DT approached in the last years to this challenge.

10:20 - 10:50

Kaffe og møte sponsorer

10:50 - 11:20

Goodvertising, because advertising is no good

Advertising is being fundamentally challenged. Forward-thinking brands are turning away from empty sales pitches and snappy jokes to conversations about what matters to people and planet like water scarcity, unemployment and online privacy. In a radical transparent world there’s no room for self-serving brands. Through global examples Thomas will show how brands are turning challenges into success stories where profit

11:20 - 11:50

"Re-think consumption -The day your child’s wardrobe got smarter than yours”

After producing one million pieces of CSR-friendly children’s clothing - VIGGA decided it was time to challenge the industry itself and the way we consume.
VIGGA is the founder of a circular economy business model in the textile industry. An alternative to the mindless throw-away society.

Lær og bli inspirert av et innovativt og spennende business case innenfor sirkulær økonomi


11:50 - 12:50

Lunsj, mingle og møte sponsorer

12:50 - 13:20

Matematikkens rolle i markedsføring

Matematikken har vært en del av markedsføringsfaget helt siden starten. Men aldri har troen på at matematiske formler skal kunne løse alle våre markedsføringsutfordringer vært større. Vi omgis av algoritmer, modeller, datasett osv. overalt. Hvilken rolle har matematikken spilt, hvilken rolle spiller den nå og hvilken rolle vi matematikken ha i fremtidens markedsføring?

13:20 - 13:45

DEN STORE ANNONSØRRAPPORTEN 2016

De viktigste funnene fra årets rapport

13:45 - 14:00

Lanseringen av Kygo Life

En av verdenst mest kjente musikkartister har startet sin egen merkevare, Kygo Life. Med på laget er Good Morning, som har ansvaret for kommunikasjon og markedsføring. Her får vi vite hvordan de angrep oppgaven og utviklet konsepter mot lanseringen.

14:00 - 14:05

Årets Foredragsholder

14:05 - 14:35

Frukt og møte sponsorer

14:35 - 15:05

Imagine if planners operated like Special Forces but were run by Uber

In a world dominated by new models such as AirBnB and Uber why does our industry still look very much like the days dominated by Don Draper. Ed Rogers discusses the new Marketing F-Words (delivering faster, fresher and at a fraction of a cost) how lead thinking is more important than having a lead agency and how Curation is becoming more important than Creation.

BeenThereDoneThat, is a global community of over 100 of the very best creative, strategic thinkers in the world. They have a new model that means clients can access the very best brains in the business as and when they need them. They develop thinking within a week at a fraction of the cost of an agency and have had a lot of success working with a range of clients from multi-nationals to start-ups, on everything from brand positioning to defining a brand purpose.

15:05 - 15:35

Visual Storytelling

We’re living in a visual world where, some would argue, imagery is the most spoken language of our time. Never before have images been more important in brand storytelling -- images trigger emotion and, when used in the context of marketing, emotion is then closely associated with your brand.

15:35 - 15:45

Det Store Annonsørlotteriet