ANFOlogo
  • DSAD

DSAD 2017

12.10.2017

Sted: Latter kl. 09.00 – 15.30

Den Store Annonsørdagen er en av ANFO sine virkelige merkedager. På denne dagen møter du toppen av foredragsholdere fra inn- og utland. Her søker vi en kombinasjon av faglig tyngde, faglig inspirasjon og caser fra aktører vi mener andre kan lære fra, og bli inspirert av.

Kompetanse er viktigere enn noensinne, og kompetanse ofte dokumenteres i bokform.
På DSAD har vi en hyggelig tradisjon av å dele ut fagbøker til våre gjester. Den tradisjonen opprettholdes også i år.

Hold av dagen og meld deg på i dag! 

Påmelding

09.00 - 09.10

Velkommen

09.10 - 09.40

Adopting a marketing mindset for the modern digital world 

These are the awkward adolescent years of digital marketing.  There has never been a more exciting time to work in marketing.  With each new wave of technology, marketers can connect with their audiences more directly and deeply than ever before.  But organizations haven’t quite kept pace with the potential brought by technology.  Many marketers adopt new tools while still following a Mad Men-era playbook.  And marketers have to face unprecedented challenges such as ad fraud, ad blocking, viewability, and brand safety.  This talk will frame the right marketing mindset needed to take advantage of the modern digital world. 

09.40 - 10.10

Gelato - Made in Norway

The global print industry is one of the world’s largest with a total turnover of USD 800 billion. But it is still managed in a very traditional way, making it hard to adopt with accelerating change towards more digital channels. Gelato vision is to change all that by applying great software to rule the world of hardware, democratize the world of print - making it great and relevant again.

10.10 - 10.40

Pause og møte sponsorer

10.40 - 11.10

TBA

Kate O´Loughlin var den tredje ansatte i Tapad og har vært svært sentral i selskapets vekst og posisjoenreing. I dag leder hun bla Tapad sin advertising business og er også ansvarlig for produktutvikling og salg. Før Kate ble med på Tapad eventyret jobbet hun bal for MediaMath og Lockhead martin.

11.10 - 11.40

GDPR og ePrivacy: Annonsering under morgendagens regelverk. 

Hvordan påvirkes annonsering av nye regler om samtykker, profilering, plain language, cookies og datautveksling. 

11.40 - 11.50

Årets Foredragsholder

11.50 - 12.50

Lunsj, konkurranser og boksigneringer

12.50 - 13.20

Not another millennial presentation

Content, content everywhere, yet most of it is is crap. VICE`s truly inspiring global head of innovation Mark Adams will explain why, and how, brands can stop playing the role of an embarrassing drunken uncle.

13.20 - 13.50

The Superpower of Urban Females

Urbane, høyt utdannede kvinner i Skandinavia tar særskilt ambisiøse forbruksvalg, de representerer en nærmest ubeskrevet men imponerende innovasjonskraft og de besitter en symbolsk makt som gjør at de har langt større gjennomslagskraft en sine medsøstre. Historien om disse kvinner sammenstilles i boken med arbeids tittelen. “Wonder of Scandinavian woman”

13.50 - 14.20

Pause

14.20 - 14.50

Transition from conglomerate to leading Branded Consumer Goods company.

Orkla som selskap kjenner vi alle. De aller fleste av oss er daglig i kontakt med svært mange av Orkla sine produkter.  Historisk sett har Orkla vært et mye mer differensiert selskap med et svært bredt engasjement. Det er historien fra konglomerat til dagens Branded goods company som fortelles. 

Arve Heltne er SVP Vice President Marketing & Innovation i Orkla ASA. Han har en svært bred erfaring fra sentrale marketing og leder roller i Orkla. Arve er også mangeårig styreformann i ANFO.

14.50 - 15.40

Den Store Annonsørrapporten 2017

ANFO gjøre årlig en stor studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Henrik har vært vår samarbeidspartner fra dag en for fire år siden.

Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de to siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.

Med seg har Henrik flere store Annonsører som bidrar med sine perspektiver og erfaringer.

15.40 - 15.45

Dagen avsluttes

Utlevering av Den Store Annonsørbagen, en fullstappet goodiebag med masse flotte produkter. 

Alle deltagerne vil også få utdelt:

Den Store Annonsørrapporten

 

Boken til Tom Fishburne, The Marketoonist:

Marketoonist Cover IngramSpark.indd

 

Adina Broady Aasebø og Kristin Undheim sin nye bok: Wonder of Scandinavian woman

Cover

Påmelding

Foredragsholdere

Adina Broady Aasebø
Arve Heltne, SVP Senior Vice President at Orkla ASA
Henrik Berger Jørgensen, fightingeverydayboredom.com
Henrik Müller-Hansen, Founder and CEO Gelato
Jan Morten Drange
Kate O'Loughlin, SVP Media Business i Tapad
Kathinka Sommerseth, CMO. Storebrand
Kristin Undheim
Mark Adams, Senior Vice President & Head of Innovation. Vice
Rune Opdahl, Wiersholm
Tom Fishburne, The Marketoonist