ANFOlogo
  • dsad2015

Den Store Annonsørdagen er en av ANFO sine virkelige merkedager. På denne dagen møter du toppen av foredragsholdere fra inn- og utland. Her søker vi en kombinasjon av faglig tyngde, faglig inspirasjon og caser fra aktører vi mener andre kan lære fra, og bli inspirert av.

Kompetanse er viktigere enn noensinne, og kompetanse ofte dokumenteres i bokform.
På DSAD har vi en hyggelig tradisjon av å dele ut fagbøker til våre gjester. Den tradisjonen opprettholdes også i år.

Hold av dagen og meld deg på i dag! 

08.15 - 09.00

Innsjekk, kaffe og frukt

09.00 - 09.10

Velkommen

09.10 - 09.45

Adopting a marketing mindset for the modern digital world 

These are the awkward adolescent years of digital marketing.  There has never been a more exciting time to work in marketing.  With each new wave of technology, marketers can connect with their audiences more directly and deeply than ever before.  But organizations haven’t quite kept pace with the potential brought by technology.  Many marketers adopt new tools while still following a Mad Men-era playbook.  And marketers have to face unprecedented challenges such as ad fraud, ad blocking, viewability, and brand safety.  This talk will frame the right marketing mindset needed to take advantage of the modern digital world. 

09.45 - 10.15

Gelato - Made in Norway

The global print industry is one of the world’s largest with a total turnover of USD 800 billion. But it is still managed in a very traditional way, making it hard to adopt with accelerating change towards more digital channels. Gelato vision is to change all that by applying great software to rule the world of hardware, democratize the world of print - making it great and relevant again.

10.15 - 10.45

Kaffe, mingling og sponsorbesøk

10.45 - 11.15

Effektboka: 10 grunnleggende regler for å lage effektiv reklame. Internasjonal best practice i et praktisk perspektiv.

Det er vanskeligere enn noen gang å være reklamekjøper. Det er flere valgmuligheter, større usikkerhet rundt effekt og mindre tid til å lykkes enn noen før. 
 
Effektboka er laget som praktisk anvendbart verktøy for markedsførere og ledere i norsk næringsliv. Den oppsummerer internasjonal best practice til ti tommelfingerregler - hver regel forklares med et norsk effektcase. 
 
Boka har blitt til i samarbeid med ANFO og noen av Norges mest fremtredende annonsører. Hensikten er å avlive noen myter, bekrefter noen antakelser og gi leseren ti tommelfingerregler for hvordan man lager reklame som virker.

 

11.15 - 12.05

Den Store Annonsørrapporten 2017

ANFO gjøre årlig en stor studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Henrik har vært vår samarbeidspartner fra dag en for fire år siden.

Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de to siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.

Med seg har Henrik flere store Annonsører som bidrar med sine perspektiver og erfaringer.

Kathinka Sommerseth, Storebrand

Stine Steffensen-Børke, Norwegian 

Karianne Salicath, Telenor

Arve Heltne, Orkla ASA

Annonsørene intervjues av Gard L. Michalsen, gründer og Adm. dir/ansvarlig redaktør av M24. En aktør som på få år har markert seg i en bransje som virkelig har vært preget av endringer.

12.05 - 13.05

Lunsj og boksigneringer

13.05 - 13.35

GDPR og ePrivacy: Annonsering under morgendagens regelverk. 

Hvordan påvirkes annonsering av nye regler om samtykker, profilering, plain language, cookies og datautveksling. 

13.35 - 14.05

Transition from conglomerate to leading Branded Consumer Goods company.

Orkla som selskap kjenner vi alle. De aller fleste av oss er daglig i kontakt med svært mange av Orkla sine produkter.  Historisk sett har Orkla vært et mye mer differensiert selskap med et svært bredt engasjement. Det er historien fra konglomerat til dagens Branded goods company som fortelles. 

Arve Heltne er SVP Vice President Marketing & Innovation i Orkla ASA. Han har en svært bred erfaring fra sentrale marketing og leder roller i Orkla. Arve er også mangeårig styreformann i ANFO.

14.05 - 14.15

Årets Foredragsholder

14.15 - 14.45

Frukt, mingling og sponsorbesøk

14.45 - 15.15

GDPR. A Guide for advertisers

WFA, The World Federation of Advertisers organiserer annonsørforeningen og globale markedsaktører. Med utgangspunkt i Brussel er lobbying en sentral og til tider avgjørende aktivitet. I forbindelse med GDPR, EU sin nye personvern forordning, gjeldende fra mai 2018, har WFA utarbeidet en guide for markedsførere: GDPR Guide for marketers. Catherine presenterer hovedlinjene i denne guiden. Guiden er også tilgjengelig for alle deltagere på DSAD.

 

15.15 - 15.40

The Superpower of Urban Females

Urbane, høyt utdannede kvinner i Skandinavia tar særskilt ambisiøse forbruksvalg, de representerer en nærmest ubeskrevet men imponerende innovasjonskraft og de besitter en symbolsk makt som gjør at de har langt større gjennomslagskraft en sine medsøstre. Historien om disse kvinner sammenstilles i boken: The PASSIONISTAS

15.45 - 15.50

Dagen avsluttes

Utlevering av Den Store Annonsørbagen, en fullstappet goodiebag med masse flotte produkter. 

Alle deltagerne vil også få utdelt:

Den Store Annonsørrapporten

Boken til Tom Fishburne, The Marketoonist

Adina Broady Aasebø og Kristin Undheim sin nye bok: Wonder of Scandinavian woman

 

Bilde_til_webside_742x230px_versjon2