ANFOlogo
  • ANFO_240_FotoHelgeBrekke_7434

Den Store Annonsørdagen er en av ANFO sine virkelige merkedager. På denne dagen møter du toppen av foredragsholdere fra inn- og utland. Her søker vi en kombinasjon av faglig tyngde, faglig inspirasjon og caser fra aktører vi mener andre kan lære fra, og bli inspirert av.

Konferanser kommer og går. DSAD må man kunne kalle en "stayer" når vi nå for 12. år på rad arrangerer denne populære dagen. 

Vi kårer også Årets Foredragshoder. I 2016/2017 var det Kathinka Sommerseth fra Storebrand som stakk av med seieren. Hvem blir årets foredragsholder 2017/2018? Shortlist kommer etter ADTECH: Media 12. september. Les her

Den Store Annonsørrapporten som i år er skrevet av Håvard Rønnevig Bakken i ANFO vil lanseres og deles ut til alle deltagere. 

Noen ganger har vi hatt en rød tråd, andre ganger ikke. Vi har alltid vært opptatt av balansen mellom umiddelbar nytte og inspirasjon. Vi tror vi trenger og ønsker oss begge deler. Uten at vi skal skryte på oss en veldig rød tråd for årets konferanse så kommer man i 2018, ikke utenom det faktum at vi har noen digitale utfordringer. Programmatisk har kommet for å bli, GDPR er et faktum og blockchain er på alles lepper som et svar på annonsørenes krav til transparens.

På slutten av dagen får du selvsagt med deg årets høydepunkt; Den Store Annonsørgoodiebagen fylt med flotte produkter fra våre medlemmer.

08:00 - 08:45

Godt Levert – på jobb! sørger for frokost til de morgenfriske

Bli med i trekningen av gratis lunsj i 14 dager. 

Ved å legge igjen ditt visitkort på standen til Godt Levert – på jobb!, er ditt firma med i trekningen av gratis lunsj i 14 dager. Tilbudet gjelder for opptil 20 personer. 

Les mer om Godt Levert – på jobb! på lunsjlevert.no. 

08:20 - 08:50

Registrering

09:00 - 09:10

Velkommen

09:10 - 09:40

Den Store Annonsørrapporten 2018

ANFO gjøre årlig en stor studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører.

Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.

09:40 - 10:05

Fire merkevarer og én digital revolusjon

- Differensiering, prioritering og kanskje til og med sanering i en merkevareportefølje

Noen merkevarer må kanskje bort? Telia var i en situasjon hvor de etter flere oppkjøp satt med mange merkevarer i det norske mobilmarkedet. Hvordan angriper et teknologiselskap på tidenes endringsreise en slik oppgave? Og ikke minst, hvordan opererer man differensiert når man står ansvarlig for fire ulike merkevarer og markedet er mer krevende enn noen gang?

10:05 - 10:25

Vipps, så var man blitt tre!

I starten av 2017 ble det kjent at 106 norske banker går sammen om å bygge én norsk aktør på mobilbetaling gjennom et enda sterkere Vipps. Vipps slår seg sammen med BankAxept og BankID Norge for å skape enda bedre kundeopplevelser og stå sterkere i konkurransen mot de globale teknologigigantene. Elisabeth forteller om hvordan samarbeid er avgjørende for suksessen som har 3 millioner brukere, og hva som blir viktigst for å vinne brukernes gunst i en sterk brukerdrevet kamp mot store nordiske og internasjonalemerkevarer.

10:25 - 10:55

Pause, mingle & møte sponsorer

10:55 - 11:25

The past, present and the future of programmatic advertising

Programmatic has been evolving rapidly in recent years but in 2018 the industry is going through a revolution of sorts. Matt will look at how the future of programmatic might unfold using research across the WFA’s membership as the basis for his predictions.

11:25 - 11:55

Procuring Trust - Overcoming the Mutual Arms Race of Non-Transparent Media Practices

The transparency debate in the media industry has exacerbated a full-blown trust crisis between advertisers and their agencies. Marketers, Advertisers and their procurement teams everywhere are struggling to curtail the damage from a conflicted business model. In Germany, all this happened 10 years earlier, which was the defining moment for this agency`s pioneering approach and unique strictly transparent business model.  

  • What are the elements of a non-conflicted agency model?
  • How can you structure a truly transparent client - agency relationship?
  • What are the benefits-and risks-for advertisers insisting on a relationship built on neutral advice?

11:55 - 12:05

Årets Foredragsholder

12:05 - 13:05

Lunsj - deilig Tapas!

13:05 - 13:20

CAPA Play

Popcorn 🍿🍿 & Quiz 🤔🤔 med premier! 🥇🥈🥉

13:20 - 14:05

And then they were three! How to challenge the duopoly!

At Amazon kommer til å utfordre duopolet Facebook og Google skjønner vi alle. Konturer av en slik fremtid har vi allerede sett. Litt mer i detalj og enda mer konkret kommer Anthony til å være. Vi vet at han gjerne bygger det han sier på et sitat fra Amazon sin CEO og gründer Jeff Bezos.

“When trends emerge, businesses have a choice – embrace them and you get a tailwind; fight them and you’re fighting the future.” 

14:05 - 14:30

Snipp, snapp, Snapchat!

Mobilens viktigste egenskap? Kameraet.

Spørsmålet er ikke lengre hvorvidt man som merkevare skal være tilstede på mobil, men hvordan og på hvilke flater. Brukerne er en tommel unna å skippe annonser, og nå mer enn noen gang er det viktig å vite hvordan man skal være tilstede på brukernes vilkår. Med sine over 2 millioner daglige norske brukere har Snapchat en unik innsikt over hva nordmenn engasjerer seg i og en viktig rolle i dagens medielandskap. Snapchat vil vise eksempler på hvordan kamera kan brukes i markedsføring, norske annonsørers suksess caser, samt vise mulighetene som finnes for å selskaper til å være tilstede og skape verdi på plattformen.

14:30 - 15:00

Forstår du kua, forstår du alt

Han regnes, sammen med kollega Rune Møklebust fra NRK Hordaland, som idéskaperen bak sakte-tv-suksessen på NRK. Millioner av nordmenn har sett de forskjellige minutt for minutt-sendingene siden starten i 2009, da Bergensbanens hundreårs jubileum ble markert med et over syv timers langt program.

I dette fordraget forteller Hellum om historien til sakte-tv. Fra NRKs modige satsing på en veldig spesiell togtur - til Hurtigruten, timesvis med fjernsyn fra flo og fjære og oppmerksomhet i utlandet. Nå sist en uforglemmelig sommer på tur med Lars Monsen.