ANFO_LogoV_white_1
  • DSC_6159

    Den Store Annonsørdagen

Den Store Annonsørdagen er en av ANFO sine virkelige merkedager. På denne dagen møter du toppen av foredragsholdere fra inn- og utland. Her søker vi en kombinasjon av faglig tyngde, faglig inspirasjon og caser fra aktører vi mener andre kan lære fra, og bli inspirert av.

Konferanser kommer og går. DSAD må man kunne kalle en "stayer" når vi nå for 13. år på rad arrangerer denne populære dagen. 

Vi kårer også Årets Foredragshoder. I 2017/2018 var det Lise Tangen Hansen fra Penetrace som vant.  Hvem stikker av med seieren i 2018/2019? 

Den Store Annonsørrapporten som er skrevet av Håvard Rønnevig Bakken i ANFO vil lanseres og deles ut til alle deltagere. 

På slutten av dagen får du selvsagt med deg årets høydepunkt; Den Store Annonsørgoodiebaggen fylt med flotte produkter fra våre medlemmer. 

Program legges ut fortløpende

08:20 - 08:55

Kaffe og Registrering

09:00 - 09:10

Velkommen

09:10 - 09:40

Ethics, Zeitgeist 2020

In a world driven by data, technology and automation, the concept of meaningful consent is fast becoming unrealistic; only machines can make sense of the complexity, volume and scale of data.  Against this new reality, we are seeing a return to morality as ethics fills the vacuum.  In this session, Jamie will explore the rise of morality and its role in the future of business.

09:40 - 10:10

The UK Programmatic supply chain study

Det digitale økosystemet og den programmatiske verdikjeden har blitt mye diskutert de senere årene. Modellen «The programmatic waterfall» som ble utviklet av WFA (World Federation of Advertisers) viser tydelig at en medieinvestering gjort programmatisk betyr at store deler av våre annonsekroner forsvinner før selve medieeksponeringen. Vi får en «tech kostnad» her, en kostnad for å berike data der, en fee til trading desken her osv. Populært sagt forklares denne modellen gjerne som 100 lappen som blir til en «40 lapp». Muligens noe tabloid forklart, men modellen står seg, og er i følge WFA «still undisputed»! 

ISBA er vår søsterorganisasjon i UK. De har sammen med PwC gjort en omfattende study for nettopp å etterprøve modellen The programmatic waterfall. Denne  undersøkelsen vil vi tro veldig mange gleder seg til å få med seg.

Stephen er Director of Media i ISBA. Han har jobbet i krysningspunktet teknolog, markedsføring og media i hele sin karriere. Herunder bla Microsoft og IAB UK.

 

10:10 - 10:25

Den Store Annonsørsangen

10:25 - 10:55

Pause, snacks og møte sponsorer

10:55 - 11:40

Ad Visibility and The Art of Attention

Professor Karen Nelson-Field is returning to Europe to present the results of a multi-country, cross-platform study, run over three years. The study uncovered the media attributes that really matter for attracting attention and ultimately, driving brand growth.

In this insightful and highly relevant talk, Professor Nelson-Field will detail the media attributes marketers can leverage for effectiveness, and discuss the uncontrollable factors that lie beneath the digital ecosystem.  From the importance of visibility to the value of attention, this event will present a vital lesson to any advertiser living in the age of the attention economy: not all reach is equal.

11:40 - 11:50

Årets Foredragsholder

11:50 - 12:20

Den Store Annonsørraporten 2019

12:20 - 13:10

Lunsj

12:40 - 13:10

SATS

Da Sondre Gravir, av mange utpekt som selve kronprinsen i Schibsted systemet, i fjor meldte overgang til SATS var det flere som ble overrasket. I Schibsted hadde Sondre Gravir hatt det som var av sentrale stillinger; Som CEO i Aftenposten, Bergens Tidende, Finn.no, og i Schibsted Marketplaces i Barcelona. Styrevervene har blitt mange, både i mange Schibsted selskap og andre virksomheter.

13:10 - 13:40

Den Store Debatten

13:40 - 14:10

Restoring the Soul of Business: Staying Human in The Age of Data”

Rishad Tobaccowala is the Chief Growth Officer of the Publicis Groupe, the world’s third largest marketing communications firm with 78,000 employees.

Over his 37-year career in marketing, Rishad has served as the Chief Strategist of Publicis Groupe, The Chairman of Digitas and Razorfish and several roles at Starcom and Leo Burnett including setting up the first digital units for both firms called Starcom IP and Giant Step over 20 years ago.

Rishad is finishing a book titled “Restoring the Soul of Business: Staying Human in The Age of Data” which will be published by Harper Collins in January 2020.  In addition, Rishad is a prolific speaker keynoting many conferences around the world.

14:10 - 14:30

3 nettsidetekstar du bør skrive med omhug

Når reviderte du sist tekstane på nettsida di? Det er fort gjort å gløyme at desse faktisk blir lest, og ikkje minst at dei spelar ei enormt stor rolle i ei kundereise. Dårlege tekstar kan både hindre konverteringar, svekke merkevara di og gjere nettsida til ei negativ oppleving. Eg har samla tre sentrale typar nettsidetekstar som har ein tendens til å ikkje få den kjærleiken dei fortener, og viser korleis du kan best utnytte moglegheitene som ligg i desse.