ANFO_LogoV_white2
  • anfo_esport_logo

ANFO og CAPA inviterer til E-Sport Marketing. E-Sport markedsføring er big business. Ettersom medieinvesteringene innen E-sport fortsetter å vokse, ønsker ANFO å bidra til økt kunnskap og forståelse rundt hvordan annonsørene best kan utnytte sine investeringer.

På ANFO og CAPA sitt E-Sport Marketing seminar vil du få kunnskap om hvordan din merkevare kan gå dypere enn kun eksponering av logo. Vi har samlet foredragsholdere som vil fortelle deg hvordan din merkevare effektivt kan bruke det engasjementet som ligger i fansens natur. 

08:30 - 08:55

Registrering og kaffe

09:00 - 09:15

10 myter og fakta om e-sport

Henrik Alfheim åpner seminaret med å ta for seg 10 myter om e-sport. Henrik er spesialist på bruk av nye arenaer og kanaler i markedsføring. Han jobber i dag som kreativ leder i Oh My reklamebyrå og har tidligere jobbet med digital innovasjon på både medie- og byråsiden.

09:15 - 09:35

Norge på kartet som verdens beste e-sport nasjon?

E-sport begynner nå å bli VIRKELIG stort, hva bør man gjøre nå som toget går? Petter Trobe og Joachim Haraldsen har stiftet klubben N47 og deres ambisiøse mål er å sette Norge på kartet som verdens beste e-sport nasjon, de mener selv at alt ligger tilrette for det.

09:35 - 09:55

Gjennomgang av de ulike markedsføringskanalene til e-sport for annonsører

Øyvind er en tidligere profesjonell e-sport utøver i spillet Counter-Strike. Han spilte seg opp fra nasjonale turneringer til verdenstoppen, hvor han spilte med noen av historiens beste spillere internasjonalt og nasjonalt. Tidligere lag er blant annet Ninjas In Pyjamas, Meet Your Makers, H2k, Aftermath & landslaget.

09:55 - 10:20

Smoothie pause

10:20 - 10:40

Hvordan annonsører og politikere i Norge kan posisjonere seg i e-sport miljøet

Vegard Skjefstad er Mr. Nerd. Gründer av hjerte startet han både The Gathering for over 25 år siden, så vel som House Of Nerds - gamingverdenens svar på Hard Rock Cafe i 2013. Årets Geek-tittelen fikk han av Microsoft i 2009. 

10:40 - 11:00

Hvordan bruke kino som publikumsarena for e-sport

Andreas Holm Tveter, har jobbet innenfor event og markedsføring i 8 år hvor han har hatt flere roller. Han jobber i dag som rådgiver i MKTG.

Linn Barholt har jobbet med produktuvikling i CAPA i flere år, og jobber blant annet med e-sportløsninger for kinomarkedet. Sammen skal de presentere et publikumsarrangement for                e-sportmarkedet. 

 

11:00 - 11:20

E-Sport + Merkevaren din = sant?

Marius og Mano har bred erfaring fra mediebyrå og medie-siden, og har lenge jobbet med hvordan annonsører skal få mest mulig ut av sine medieinvesteringer. Gjennom det nyeste medlemmet i Omnicom familien, FUSE, skal de tilby helhetlig og strategisk rådgivning rundt sponsing og partnerskap. E-sport miljøet i Norge er på full fart fremover, men enn så lenge sitter mange annonsører på gjerdet.

 

FUSE vil snakke om hvordan annonsører bør tenke før de vurderer å gå inn i e-sport.

11:20 - 11:40

Når samfunnsansvaret flytter inn i E-sport

Per Øyvind Weum og Håkon Knudsen jobber begge i Geelmuyden Kiese, og har jobbet med E-sport fra et kommunikasjonsperspektiv det siste året. Begge to har jobbet med en rekke ulike aktører og følger E-sportutviklingen tett. Sammen vil de fortelle om hvordan gaming kan løse noen av de største utfordringene det norske storsamfunnet står overfor. De vil legge frem hvordan samfunnsansvaret kan flytte inn i E-sporten,  og vise hvordan bemanningsbyrået Manpower har gjort gaming til en styrke for sine jobbsøkere.