ANFO_LogoV_white2
  • Jon Styrkestad Haukaas

E-sport er i vinden som aldri før

  • By
  • Jon Styrkestad Haukaas – rådgiver i Hyper

E-sport er et slags klondyke for annonsører og markedsførere. Bare se til ANFOs E-sport Marketing dagen som gikk av stabelen nå i mai, der vi fikk høre at spillindustrien omsatte for 908 millioner dollar i 2018, og en predikert omsetning for 2021 er 1650 millioner dollar! (ref. NewZoo).

Bare i Norge sier 96 prosent av gutter og 63 prosent av jenter mellom 9 og 18 år at de spiller dataspill (Medietilsynet 2018).


Spill er i dag verdens største underholdningsindustri, og knuser film og musikkindustrien. Hvorfor er det slik? Kort fortalt tror jeg det handler det om at spill engasjerer og fanger oss på en helt annen måte enn film og musikk gjør.

 

På Åpen Mikrofon skal jeg snakke om ulike gamification-teknikker, og hvordan du kan bruke dem til å skape engasjement og påvirke målgruppene dine. Jeg vil vise det jeg mener er best practice eksempler på bruk av gamification i andre settinger enn rene kommersielle spill, i alt fra opplæring og trening av ansatte til reklame og markedsføring.

 

Kom og bli inspirert til å bruke kraften i spill!

 

* * *

 

Åpen Mikrofon den 15. august kan du høre hele Jons foredrag: 

Spill gir deg mer kraft –  Hvordan kan du utnytte kraften som ligger i spill i reklame, opplæring og andre profesjonelle sammenhenger?

 

Program og påmelding

 

Hør også Jon snakke om spillifisering med Silvia Seres på podkasten LØRN.TECH – HER