ANFOlogo
  • effektbie

Dagen fylt med de beste og mest lærerike casene fra årets ANFO Effekt, presentert direkte fra annonsørene og byråene selv!

 

09:15 - 10:00

Langsiktig effekt av kortsiktige virkemidler

Kortsiktige virkemidler i form av ulike former for tilbudsannonsering vokser kraftig og beskrives ofte som et mangehodet monster. Erfaringen er at de fleste tilbudskronene kun gir en kortsiktig effekt fordi kunden bruker tilbudene til å hamstre eller vente med å kjøpe til produktene er på tilbud.Det eneste man har oppnådd er å selge sine produkter med dårligere fortjeneste. Men noen få lykkes med å skape langsiktige effekter.

For å skape langtidseffekter i form av en sterkere merkevare og en mer lønnsom kundeportefølje må man for det første forstå forskjellen på effektmekanismene i vanlig reklame og i tilbudsreklame. Videre stiller dette ulike krav til analyser og målinger for å skaffe relevant innsikt. Nøkkelen ligger i å bruke tilbudsreklame til å skape eksepsjonelle kundeopplevelser som endrer kundens tanker og følelser for merkevaren. Og for å lykkes med dette må tilbudsreklamen og strategien bak forankres i toppledelse og skape et bredt engasjement for hva som skal gjøres.

I foredraget vil Selnes utdype disse suksessfaktorene og vise noen konkrete eksempler fra bedrifter han har jobbet med som markedsrådgiver.

Fred Selnes er professor i markedsføring ved BI og grunnlegger av analyse- og rådgivningselskapet CPM.

10:20 - 10:50

SMASH - Fant tilbake til Røttene doblet omsetningen!

10:50 - 11:20

Solo Goodiebag

Sølvvinner i ANFO Effekt Smart Multi presenteres av Cathrine Dahlan i OMD og ansvarlig for Solo i Ringnes. 

12:20 - 12:50

Det er deilig å være litt dansk i Norge

Stryhn's leverpostei / Mills DA

Dristig og effektivt

Å gå så smalt mot én målgruppe, i en lanseringsfase, krever mot.
Idéen er like enkel som den er genial.  
Caset har en forbilledlig klar og tydelig linje mellom markedsføringsinnsats og resultater

 

Caset presenteres av Øyvind Vederhus (Kommunikasjonssjef i Mills ) og  Iselin Stensrud (Digital Media Specialist) fra Mindshare.

12:50 - 13:20

«Noskapin – når forkjølelsen setter inn»

Takeda Nycomed - Kreativitet møter teknologi
 
Caset handler om en merkevare som tapte markedsandeler i et nedadgående og utpreget sesongpreget marked. Dette er et case som utfordrer tradisjonell tenkning ved kreativ bruk tilgjengelige informasjonskilder og tett samarbeid med media. Ved hjelp av teknologi og innsamling av data, kunne man målstyre markedsaktivitetene bedre enn man tidligere hadde kunnet.
 
Presenteres av Roar Aarhus, digital rådgiver i Starcom

13:20 - 14:05

Hvilke mediekanalener har gitt best effekt de siste 10 årene?

Visste du at vi i Norge er helt fremst i rekken med å prøve ut de digitale kanalene?
Med bakgrunn i 550 kundecases og over 100.000 analytikertimer, presenterer BSN hvilke kanaler som har gitt best avkastning på medieinvesteringene de seneste 10 årene.
 
Kundedirektør i Business Science Nordic og fagansvarlig for analyse i GroupM Norge.
 
Rune Albertsen vil gi deg unik innsikt i hvilke medier som gir deg som annonsør best effekt.

Dette foredraget bør du få med deg !

 

 

14:25 - 14:55

DNB / VIPPS

Formidabel suksess med nytt produkt og merkevare
 
Dett er et case som forteller en imponerende suksesshistorie, tuftet på et godt produkt og solid forståelse av markedet. En imponerende handlingskraft ble utvist for å få produktet raskt lansert. Solid innsikt, en tydelig strategi og en løsning som gjør noe som kan oppleves som komplisert, veldig enkelt og som VIPPS ble til et hverdagsuttrykk og på mange måter allemannseie.
 
Årets Grand Prix vinner!
 
Presenteres av Aina Lemoen Lunde, kreativ leder i DNB

14:55 - 15:25

SPAR - Høyere salg ved smart bruk av kundedata

Best innsikt 2015! Aktiv bruk av Big Data
 
Caset viser på en overbevisende måte hvordan grundig og kreativt analysearbeid la grunnlaget for kontnuerlig medieoptimalisering som ga lavere kostnader og økt effekt. Årets vinner av TNS og ANFOs Innsiktspris! .
 
Et must for en enhver nysgjerrig markedsfører!
 
Presenteres av Stian Jansen, kundedirektør i Carat
 


15:25 - 15:55

Digital analytics and Attribution modelling to drive marketing efficiencies”

Vishal Sampat og Sarfaraz Khimani, SMG Convonix, India