ANFOlogo
Årets Birøktere. Anders takket mamma i takketalen og Espen takket også mammaen til Anders.
  • OSLO, NORWAY - FEBRUARY 07: ANFO Effectiveness Award at Wallmans Oslo on February 7, 2019 in Oslo, Norway. (Photo by Erik Valestrand/Getty Images  For ANFO)

En plass på pallen for Espen og Anders i Kitchen

Foto: Getty


Hedersprisen «Årets birøkter» gikk denne gang til to personer som har utmerket seg stort med sitt arbeid med boka om effekt i reklame.

 

Espen Haugen og Anders Erikson fra Kitchen er de første som har satt effekt så til de grader på kartet. Med første boken sin Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker har de satt fingeren på effekt og hvordan på best mulig måte få god effekt i reklame, helt i trå med ANFO og ANFO Effekts interesser. Boka er hyllet av bransjefolk som litt av en «bibel» i faget og ble revet fra hyllene fra første dag. 

 

«Årets birøkter» forklares i våre statutter: Hedersprisen kan tildeles en person eller virksomhet som har vært en ekstraordinær bidragsyter til bransjens faglige utvikling generelt, og til ANFO Effekt spesielt.

 

Godt jobba, gutter! ANFO gratulerer! 

 

Vinnerliste med jurybegrunnelser