ANFOlogo
  • Markedsrett_pos

 

Dette kurset er nå fullbooket. Neste seminar er 21.11. Det blir nøyaktig samme program som denne samlingen. Meld deg på her.

 

 

 

 

GDPR

GDPR (The General Data Protection Regulation) er en ny europeisk personvernforordning som trer i kraft i mai 2018. Loven vil endre måten europeiske selskaper samler inn, bruker, håndhever og lagrer persondata. 

Det er ikke valgfritt å følge GDPR, og mange bedrifter har allerede begynt å forberede seg.

På disse dagene søker vi å gi en klar oversikt over hva GDPR er, hva det betyr for din virksomhet og ikke minst hva vi bør gjøre. Vi setter opp disse dagene tre ganger i løpet av høsten. Hver dag avsluttes med en 45 minutters sesjon til spørsmål og svar samt diskusjoner.

 

Kurset er gratis for ANFO-medlemmer.

Pris ikke-medlemmer:  kr 3900,- 

Seminaret er nå fullbooket. 

Blir det utsolgt er det nye muligheter 24.10 eller 21.11. Det er også mulig å sikre seg plass på de kommende kursene. Du finner de på "ANFO Kompetanse og Konferanser". Det er samme program på de 3 samlingene. 

09:00 - 09:30

1. Juridisk overordnet

Generelt om GDPR med fokus på hva som er nytt, særlig vedrørende samtykker.

 

Carsten Gunnarstorp, Daglig leder og advokat i NORDMA. Forretningsadvokat med spisskompetanse på GDPR og markedsføringsrett.

 

09:30 - 10:00

2. Risiko og sikkerhet

Hvilken risiko blir du utsatt for og hvem står bak? Hva er de enkle tiltakene for å sikre seg? Handler det kun om teknologi, eller spiller menneskene en rolle når informasjon skal sikres? Bruk anledningen og gjør GDPR til et informasjonssikkerhetsprosjekt.

Rune Fortun, Teknograd. Rune har mer enn 20 års erfaring fra IT-bransjen, og er like opptatt av hva mennesker gjør med teknologi som selve teknologien. 

 

10:00 - 10:30

3. Anvendelse 1. Steg

CRM og samtykke. Hvilke samtykker har du idag, hvilke samtykker vil det være behov for i fremtiden. Hvordan samler du best inn disse samtykkene. GDPR er en fin anledning til å rydde opp i CRM basen, kom igang med enkle sjekklister og konkrete tips.

Aleksander Aas er Client Manager i Oculus. Oculos er en sentral aktør innenfor bla drift CRM markedsføring for blandt annet Nille, G-Sport og Plantasjen. 

10:30 - 11:00

4. Anvendelse 2. Steg

Datadrevet markedsføring vokser. Data samles, kjøpes og forvaltes gjennom dataplattformer og brukes aktivt i markedsføring. Hvordan vil GDPR påvirke dette voksende markedet? Hva må du som annonsør tenke på når du skal benytte deg av ulike datakilder i markedsføring etter at GDPR trer i kraft? 

 

 

Thomas Straw er partner i Hensikt. Hensikt er et nystartet digitalbyrå og uavhengig mediebyrå med fokus på selvbetjente løsninger og automatisering.  

 

11:00 - 12:00

5. Q&A. Diskusjon.