ANFOlogo
  • Stratos sampling

Gledessprederen

  • By
  • Bring

Stratoskua skal alltid være en gledesspreder og levere på sin pay-off; «bobler av glede».


Oppgaven

Høsten 2017 relanserte Stratos sin blå ku i Norge med en stor høstkampanje. I løpet av 2018 var den nye Stratoskua etablert i Norge, og neste oppgave ble å styrke koblingen mellom Stratos og glede.

Stratoskua skal alltid være en gledesspreder og leverer på sin pay-off; «bobler av glede». Det ble derfor besluttet å lage en stor kampanje der folk selv kunne spre glede gjennom Stratos til sine venner.

Hva ble gjort

Det tar tid å bygge en god merkevare og profilfilmer som ble lansert i 2017 ble starten på en lang reise for Stratos’ misjon om å spre glede. Medieplanen for 2018 var ganske lik som tidligere men den store forskjellen var å innlemme DM for å la folk spre glede til sine venner. Verdien av at ambassadører gjøre dette går det ikke an å måle, men gleden ved å få et personlig brev hjem i stua kan vi alle relatere oss til.

Ved å gå inn på stratos.no kunne man sende en bit glede (Stratos) til hvem man ville. Alle som fikk en Stratos i posten kunne deretter spre enda mer glede videre til sine venner. Med dette ble det skapt et gledesspreder-pyramide-konsept. Du kunne når som helst gå inn på stratos.no og følge med på hvor mye glede dine utsendelser hadde skapt. Man sier glede smitter, og nå kunne du faktisk følge gledes epidemien du startet.

 

Stratos artikkelbilde1

Resultater

Hovedperioden for DM-kampanjen var uke 32-38 i 2018, med en mulig forlengelse frem mot jul. Så lang tid tok det i midlertidig ikke før alle de 200.000 stratosbitene som var satt av til kampanjen hadde forsvunnet. I løpet av de første 5-6 ukene ble samtlige biter sendt av gårde for å glede en venn. Det ble raskt produsert opp 25.000 nye og etter bare én uke var også disse borte.

Glede ble dermed spredd til ca 225.000 i løpet av en kort periode, og når salgsresultatene også var positive spredde gleden seg også til Orklas lokaler på skøyen, for å si det sånn.

Ønsker du å lese mer om inspirerende DM-arbeider, besøk bring.no/dm 


Credits

Byrå: Per Høj og OMD

Kunde: Orkla Confectionery & Snacks