ANFO_LogoV_white_1
  • Green helium balloon carrying pink piggy bank with white strings on blue sky

Hvordan adressere våre største digitale utfordringer?

  • By
  • Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO

Se våre filmer! ANFO tar utfordringene på alvor. Sammen med Mikko Kotilla har vi laget lett tilgjengelige råd om hvordan vi bør forholde oss og agere i lys av de 8 prinsippene i WFAs Media Charter.

 

På selveste 17. mai i fjor ble det publisert et opprop med krav om en omfattende reform av det digitale annonse økosystemet – en Media Charter i regi av WFA.

 

Kortversjonen er: På vegne av annonsører og markedsførere i alle markeder ber man byråer, ad tech bransjen, media og plattformene om å samarbeide med annonsører i å skape et tryggere, transparent og mer forbrukervennlig system.

 

ANFO tar disse utfordringene på alvor. Vi har teamet opp med Mikko Kotilla som har viet store deler av sitt liv til å bekjempe disse utfordringene. Vi har bedt Mikko gi oss råd og guidance til hvordan vi kan og bør forholde oss og agere i lys av disse 8 prinsippene. Resultatet har blitt korte filmsnutter som hver og en belyser en eller flere av disse utfordringene.

 

Som WFA President David Wheldon sa da han presenterte charteret: «Put simply, it's the only future for the online advertising ecosystem.»

 

Charterets 8 tydelige prinsipper for et bedre og mer balansert partnerskap annonsører og bransjeaktører imellom:

  1. Zero tolerance to ad fraud with compensation for any breach
  2. Strict brand safety protection
  3. Minimum viewability thresholds
  4. Transparency throughout the supply-chain
  5. Third-party verification and measurement as a minimum requirement 
  6. Removal of ‘walled garden’ issues
  7. Improving standards with data transparency
  8. Take steps to improve the consumer experience

 

Se også den opprinnelige kommentaren her: https://www.anfo.no/markedsforere-krever-omfattende-reform-av-det-digitale-annonsesystemet

 

Følgende 8 episoder tar deg gjennom trinnene du trenger å vite om Ad Fraud.

 

God titting!

  

 

1. AD Fraud - The Definition 

 

 

2. AD Fraud - What can be done about it?

 

3. AD Fraud - The different kind of fraud

 

4. AD Fraud - Are all campaigns exposed?

 

5. AD Fraud - The brand category difference

 

6. AD Fraud - Does verification solve the problem?

 

7. AD Fraud - Are white and black list any good?

 

8. AD Fraud - Are premium publishers a safehaven?