ANFO_LogoV_white_50px
  • DSAR_Side_03

I anmarsj: Den Store Annonsørrapporten 2019


DSAR, annonsørundersøkelsen, annonsørrapporten mm. Kjært barn har ofte mange navn. Fakta er at snart er den her – ANFOs årlige store studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Her får vi rykende ferske svar på hva annonsørene mener om virkemidler, relasjoner, media, teknologi og fremtid.

  

Etter å ha gjort undersøkelsen i seks år sitter vi på innsikt som mange i bransjen gleder seg til å ta del av. Vi vet vel også at andre igjen gruer seg til å få fakta på bordet. Det er jo ikke alltid man er like glad for markedets tilbakemeldinger.

Noen ting er kanskje som forventet mens andre funn er litt mer overraskende. DSAR har i løpet av de senere årene blitt selve faktagrunnlaget for en hel bransje.

Skal man bli bedre og lykkes også i fremtiden er det helt nødvendig å ta slike lytteposter som dette på alvor. Det som har fått mest oppmerksomhet de siste årene har i stor grad vært knyttet opp til våre digitale utfordringer og ikke minst relasjonen mellom annonsør og mediebyrå. Dette er selvsagt usedvanlig viktig og belyses som vanlig i dybden. Men DSAR er imidlertid veldig mye mer.

Rapporten som alle gjester på DSAD 10. oktober får med seg hjem blir presentert av fagdirektør i ANFO – Håvard Rønnevig Bakken.

I etterkant av presentasjonen blir det debatt. Her møter du:

  • Marie-Louise Alvær – administrerende direktør, PHD Norge
  • Kjetil Try – administrerende direktør, Try gruppen
  • Aina Lemoen Lunde – merkevare- og markedsdirektør, DNB ASA

 
Påmelding til DSAD