ANFO_LogoV_white2
  • Inhousing-Observatory-opinion-20190411024901549

    In-housing skolen

ANFO og Oslo Technology Consulting inviterer deg til in-housing skolen.
 

Flere og flere norske annonsører velger å gjøre mer av markedsføringen selv, fremfor å sette bort arbeidet til byråer og konsulenter. Hvorfor gjør de dette og hva er egentlig in-housing?

Hvem passer skolen for?

Skolen passer for deg som vurderer å flytte avtaler, teknologi og eller kompetanse fra eksterne leverandører og heller legge det internt. Det krever organisering, rekruttering og ny kompetanse. Skolen skal hjelpe deg til å gjøre de riktige vurderingene rundt lønnsomheten for et slikt prosjekt samt råd til gjennomføring og oppfølging.

 

På skolen vil vi gå gjennom:

  • Modeller for å kartlegge behov
  • Teknologier som finnes på markedet for å dekke forskjellige behov
  • Hvordan håndtere personopplysninger i et in-house byrå (adtech)
  • Analyseverktøy som er mest brukt i dag
  • Metoder og modeller for utføre in-housing
  • Effektive oppsett av kampanjer
  • Rutiner for oppfølging av arbeidsmål og resultater

 

På slutten av dagen vil du være i stand til å: 

  • Gjøre en grundig vurdering om det er riktig for din bedrift å in-house markedsføringsaktiviteter
  • Forstå fordeler og ulemper samt de største fallgruvene
  • Forstå egenskaper, kompetanse og roller hos in-house ressurser
  • Bli en bedre bestiller av markedsføring og markedsføringstjenester
  • Nøye vurdere de mest sentrale kanalene som Google, Facebook og programmatisk
  • Utarbeide en effektiv arbeidsmetodikk med fokus på automatisering
  • Være i stand til å kartlegge nødvendig teknologi
  • Bygge en strategi rundt bruk av data (første, andre og tredje - parts)
  • Ha oversikt over det programmatiske økosystemet
  • Forstå hvilke ressurser du trenger for å lykkes
  • Ta hånd om en effektiv prosess for produksjon av materiell
  • Sette opp rapporterings rigg for å kunne måle resultat
  • Lage en handlingsplan for å komme i gang og følge opp in-housing planene