ANFOlogo
  • 958919586

Innholdsmarkedsføring og sosiale medier

  • By
  • Håvard Rønnevig Bakken, ANFO

Kapittel 3 retter søkelys på innholdsmarkedsføring og sosiale medier.

 

Kort oppsummert ser vi en svært bred satsing på innholdsvirkemidler blant norske annonsører. Alle virkemidler vokser bortsett fra de papirbaserte. Video og hjemmeside er fortsatt de to mest dominerende virkemidlene.

 

Til tross for en svekket vekst, og en noe sårbar posisjon, er Facebook fortsatt kongen på haugen blant sosiale medieplattformer.


Annonsørene ser ikke ut til på bry seg om skandaler og avsløringer;https://adage.com/article/tech/advertisers-unfazed-facebook-bombshell/315662/


Vi ser videre at Snapchat, Instagram og LinkedIn øker.


Når det gjelder annonsørenes strategier, er det faktisk mer utbredt å ha en strategi for sosiale medier enn en overordnet kommunikasjonsstrategi.


Det å utarbeide en klart definert overordnet kommunikasjonsstrategi på tvers av alle typer virkemidler og media er nok en svært utfordrende oppgave for de fleste markedsførere.

Les mer:  ANFO_DSAR18_KAP3.pdf

Les også kapitel 1

Les også kapitel 2