ANFOlogo
  • anfo-coupler-mesh-m15-3[2]

3 av 4 nordmenn har hovedarbeidsforholdet sitt i tjenesteytende næringer som vil bli snudd på hodet når flere og flere tjenester innen alt fra overnatting og transport til regnskap og helse erstattes av softwareløsninger der alt du trenger er en app.  

Det er mye fokus på endringene som kreves for å komme inn i et digitalt marked. Endelig kommer det en konferanse hvor du kan lære hva som skjer etter digitaliseringen - når du er på startstreken med en ny tjeneste.

Den digitaliseringen varehandelen har vært gjennom har nå kommet til tjenestene som digitaliseres og flyttes ut i skyen. Software-tjenester betyr to ting som henger sammen; globalisering og automatisering. Man opererer i et globalt marked der vinneren er den som raskest når en kritisk masse – ikke nødvendigvis den som har den beste ideen.

For å få til den nødvendige skaleringen raskt nok er man også nødt til å se helt bort fra de tradisjonelle reglene for reklame. Markedsføringen må gjøres integrert i tjenesten, for i nesten alle tilfeller er dette free trials som skal konverteres til abonnement eller gjenkjøp i løpet av en prøveperiode. For at det skal være raskt nok og kostnadseffektivt må du bygge automatiserte vekstmotorer.

Lær hvordan du vinner nye marked på samme måte som suksessfulle startups - med automatiserte vekstmotorer og inkrementell innovasjon.

 


Hvordan ta en kjent merkevare til neste steg gjennom riktig kommunikasjon?

Agnete Tøien Pedersen, Senior Director, Global Marketing - Kahoot

Agnete Tøien Pedersen vil fokusere på  hvordan man kan ta en merkevare som allerede har gått viralt / har et stort antall brukere til neste steg ved å kommunisere på riktig måte med riktig målgruppe gjennom organisk innhold.


Hva kan etablert næringsliv lære av startups, og hva kjennetegner de som lykkes?

Anders Mjåset, Founder - Mesh

MESH har huset over 1000 gründerbedrifter siden starten for 5 år siden. Anders vil dele hva som kjennetegner de teamene som lykkes med å ta produktet sitt ut i markedet og oppnå kommersiell suksess. Og ikke minst: Hva kan etablert næringsliv lære av startups og hvordan gjør man det?


Trylleshow - Akselerere programvareutvikling som konkurransefortrinn

Nikolai Fasting, CEO & Founder SyncanoMaciej Kucharz, CTO & Head of Engineering - SyncanoGustavo Zaera Holo, VP of Client Solutions - Syncano

For å vinne kappløpet om å være raskest til å nå product-market-fit, må du være best i å gjøre raske eksperimenter og repetere din vei til suksess. De fleste moderne produkter er avhengig av teknologi og dermed programvare. Dette fører til at din evne til å akselerere programvareutvikling blir helt avgjørende i konkurransen, helt uavhengig av bransje. I denne presentasjonen vil Syncano vise hvilke muligheter som finnes, og bygge opp en mashup (teknisk løsning basert på tilfeldig input fra publikum) og  bygge en fullt fungerende app på stedet -i real time!.


Fra "mediehode" til Tech CEO.

Ståle Fredlund Husby, CEO & CO Founder - Relink

I løpet av de siste årene har Ståle gått fra å starte et kommunikasjonsbyrå til å lede et teknologiselskap som arbeider med maskinlæring og kunstig intelligens. Det har mildt sagt vært en spennende reise. I dag anerkjennes Relink som en av de mest lovende utfordrerne innen HR teknologi. Under overflaten har reisen til produkt vært lang og utfordrende.

I denne presentasjonen vil Ståle dele historier og erfaringer med reisen fra ide til produkt.  


Lunsj

Lunsjmeny bestående av blant annet spekemat, bakt laks, rødbetsalat og mye mer.


Hvordan DNB jobber med innovasjon, produktutvikling og lanseringer i markedet

Halvor Lande, Head of digitalization and business development - DNBForedragsholder

DNB er en etablert bedrift som jobber aktivt med å skape helt nye tjenester som flytter kundene over i nye markeder hvor ikke konkurrentene befinner seg. I dette foredraget skal Halvor fortelle hvordan DNB jobber målrettet med dette.



Lars Johan forteller om byggesteiner for en sterk salgsorganisasjon som er rigget for vekst

Lars Johan Bjørkevoll CGO - Xeneta

Hvordan oppnå kommersiell suksess innenfor B2B i en tid der konkurransen om oppmerksomheten er større enn noen gang og velkjente markedsmekanismer endres i en takt vi aldri før har sett maken til.


Hvordan vinne markeder gjennom å kombinere innovasjon og automasjon?

Sigurd J. Vik - CEO Coupler

Hvordan kan en liten gründerbedrift vinne et globalt marked på bare noen få år? Er det mulig for etablerte norske bedrifter å gjøre det samme? Og hva er alt dette snakket om “roboter”? Sigurd forklarer på en pedagogisk måte det du trenger å vite for å ta bedriften din videre i et marked hvor alle er digitale fra start.