Loyalty Day 2023

Den 30. november var over 500 mennesker til stede på Oslo Plaza. I tillegg hadde vi en del med oss digitalt. Loyalty Day arrangert av Oculos og ANFO!

Det var tredje gang ANFO og Oculos gjennomført denne dagen som et samarbeidsprosjekt. Det må vi trygt kunne kalle et win win arrangement. Sammen løfter vi oss til et nivå som sannsynligvis, og med stor margin, overgår summen av det de to samarbeidspartnerne kunne fått til på egen hånd. Ekte synergi med andre ord.

Ikke bare er dagen blitt en riktig høytidsdag for alle som er opptatt av CRM og lojalitetskonsepter. Dette er et fagfelt som beviselig er viktigere enn noen gang! Dagen er nå bransjens største møteplass for denne gjengen. Det skal man være litt ekstra stolte av. 

Jan Morten Drange i ANFO.

Temaet for dagen var smart bruk av data. Den som hadde oppgaven med å sparke i gang dagen var Pål Silseth fra BI. Han snakket om hvordan man skal optimalisere arbeidet med kundetilfredshet og lojalitet. På sin utmerkede måte som alltid! Neste par ut på dagen var Christian Lindeman og Erlend Gjesdal fra Vipps. Da var temaet naturlig nok Vipps og kundeklubber. Som en aktør som beviselig har vært en praktisk løsning for mye annet hadde de noen gode tanker om et spennende samarbeid de hadde gjort med Voyado og Oculos. Neste post på programmet var Toralf Waaktar Slokvik fra Oculos. Toralf tok oss med sin Loyalty Update igjennom det viktigste som skjer innen fagfeltet lojalitet i Norge og i Norden. Interessant og nyttig.

Christian Lindeman og Erlend Gjesdal fra Vipps.

Hvordan skape kundeopplevelser Generation Z digger var spørsmålet Alexandra Palm stilte. Og selvsagt belyste, og besvarte. Kjemperelevant! Neste par ut var Anders Signell og Andrea Hyttnäs fra Vinoteket. De snakket om hvordan drive lønnsom vekst i nettbutikker. 

Andrea Hyttnäs fra Vinoteket.

Kan et lojalitetsprogram fungere i BtoB? Som fersk gullvinner i ANFO MarTech Awards kom Azets ved Dag Henning Kleven og Annika Jeppestøl. Svaret er absolutt ja, et riktig inspirerende case! Siste post på programmet før lunch var Marianne Orderud fra Sats. Hun fortalte om alt det spennende man gjør i Sats for å holde folk aktive og unngå at de kun blir støttemedlemmer. Et godt og energifylt innlegg.

Marianne Orderud fra Sats.

Etter en velfortjent lunch med både noe å bite i, og ikke minst besøk hos våre samarbeidspartnere var vi raskt i gang igjen. Selvsagt med årets kanskje viktigste tema. Nemlig AI. Det var Ronald Griffin fra Seen som hadde æren av å få energinivået i salen på topp igjen, raskt. Det gjorde han på en utmerket måte. Ingen slik dag uten en «dash» med juss. Vebjørn Søndersrød fra Advokatfirmaet Føyen er en god venn av arrangørene. Få har satt seg like godt inn i våre utfordringer knyttet til bla personvern og AI som Vebjørn. Som vanlig fikk vi en fantastisk update. Denne gang i rekordtempo!

Vebjørn Søndersrød fra Advokatfirmaet Føyen.

På en slik konferanse kommer man aldri unna dagligvareaktørene. De ligger langt fremme med sine lojalitetskonsepter. Kristin Bigseth fra Trumf og NorgesGruppen delte på strålende vis sine, og NorgesGruppen sine erfaringer. Neste post på programmet var Simon Lofgren fra Proffsmagasinet som sammen med kollega Simon Mills fra Bloomreach delte erfaringer under parolen «The road to Loyalty.»

Simon Lofgren fra Proffsmagasinet.

Nok et kundecase stop på programmet da Kicks inntok scenen. Her var det Claudia Holm og Cecilia Brogren som delte Kicks sin «hemlige recept for att lyckas med personalisering som ger resultat.» Fasinerende! Et annet case det var store forventninger til var Norwegian og Strawberry.  I sommer lanserte de nyheten om at de sammen skulle lansere en felles valuta for fordelsprogrammer. Nå var det Håvard Hovdahl fra Strawberry og May Haukedahl Wilson fra Norwegian som delte ambisjoner og planer. At dette blir spennende å følge er helt klart! 

May Haukedahl Wilson fra Norwegian og Håvard Hovdahl fra Strawberry.

Den som inntok scenen etter Håvard og May var Gullfunn og Tilde Gjerdalen. «Vi driver ikke med kundeklubb» var tittelen. Men Gullfunn driver i høyeste grad med kundeklubb og data satt i system! Vi nærmer oss slutten på en hektisk, tettpakket og spennende dag. Avslutningsforedraget har naturlig nok tittelen «The State of Loyalty Programs 2024». Da er det bare en som gjelder, nemlig Zsuzsa Kecsmar fra Antavo Enterprise Loyalty Cloud. Rett og slett en «rikets tilstand», levert på fantastisk vis. Som vi også har opplevd før!

Tilde Gjerdalen fra Gullfunn.
Zsuzsa Kecsmar fra Antavo Enterprise Loyalty Cloud og Kristian Marthinsen fra Oculos.

Takk til alle som kom og deltok på dagen sammen med oss, takk til fantastiske foredragsholdere. Dere leverte til pallen alle sammen. Og ikke minst takk til alle våre gode samarbeidspartnere og sponsorer. Uten dere hadde denne dagen vært noe helt annet.

Se bildene fra konferansen her 📸

Velkommen på Loyalty Day igjen i 2024.

Del dette innlegget: