ANFOlogo
  • index

I løpet av dette kurset vil du lære deg hvordan man skal utnytte det fulle potensialet av kraftfulle verktøy som Facebook sin Business Manager og Snapchat sitt annonseplattform.. Innholdet i dette kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon slik at du får bedre resultater for dine investeringer i sosiale medier. Kurset har også en praktisk tilnærming slik at det blir enklere å ta i bruk det man har lært.

 

Hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som ønsker å komme i gang med annonseplattformen til Facebook og Snapchat, herunder også Instagram og Facebook sitt annonsenettverk.

 

Etter endt kurs skal du være i stand til å:

  • Sette opp kampanjer i Business Manager og Snapchat som både er effektive og lønnsomme for din bedrift
  • Lære deg hvordan du kan få en god tilstedeværelse i sosiale medier
  • Ha en forståelse for hva slags type innhold som fungerer best i sosiale medier
  • Ha kunnskap om hvilke muligheter som finnes med betalt synlighet i sosiale medier

 

Kurset vil gå gjennom:

  • Facebook- og Instagram-plattformene  
  • Snapchat sitt annonseplattform
  • Hvordan man legger en god strategi med mål og planlegging
  • Hvilket/hvilke annonseformat fungerer best for ulike målsetninger
  • Overgripende forståelse for bilde-, video-, link- og karusellannonser
  • Strategi og forståelse når det kommer til å sette opp ulike målgrupper
  • Muligheten til å nå attraktive målgrupper gjennom å bruke eksisterende kunde- eller brukerdata
  • Facebook/ Instagram og Snapchat i fremtiden: trender, nye funksjoner og brukeratferd

Praktisk tilnærming: For å utnytte den tiden vi har på en best mulig måte og gjøre det så relevant som mulig er det ønskelig å bruke kursdeltakernes Facebooksider (bedriftsside) som eksempler. Det gjør at vi kan være enda mer spesifikke ved eksempler og gå gjennom reelle utfordringer deltakerne har. Vi kommer til å sette opp flere kampanjer som eksempler slik at etter et endt kurs skal deltagere kunne sette opp kampanjene selv.

 

Dette får du etter endt kursdag:

  1. Kursbevis med ditt navn som kan brukes i CV, LinkedIn etc
  2. Presentasjon fra kurset
  3. Liste med verktøy du kan benytte for å effektivisere annonseproduksjon