PM ANFO WFA april 2020 (1)
Jan Morten Drange fra ANFO sammen med WFA CEO Stephan Loerke (bilde fra en tidligere prisutdeling) og WFA President Raja Rajamannar.

Ny pris til ANFO

ANFO tok nok en gang med seg utmerkelsen WFA President´s Awards. Denne gang med Fim – Fagutvalget for Influencermarkedsføring.

The President’s Awards recognise initiatives that deliver an outstanding contribution to the marketing industry. They are awarded annually to projects run by national advertiser associations around the world that have helped advance the marketer’s agenda and made a real business difference. Initiatives were judged on being able to compellingly demonstrate that they had made a measurable impact in the last year.


ANFO fikk prisen for Fim – Fagutvalget for Influencermarkedsføring. En selvreguleringsordning ANFO etablerte sammen med MBL i 2019. Fim styres av Wenche Jacobsen som har vært sentral i Fim siden før etablering.

Årets vinnere utenom ANFO var våre venner i tilsvarende organisasjoner i USA, Frankrike, Chile og Italia. Samt en spesialpris til New Zealand og en til Latin Amerika for et pan kontinentalt initiativ.

“It is wonderful to see the great work that national industry associations are leading in their respective countries to drive positive change across the industry and society in these challenging times. Congratulations to this year’s winners and to all national associations in the WFA network helping elevate the marketing profession locally and globally,” said Raja Rajamannar, WFA President and Chief Marketing and Communications Officer (CMCO) at Mastercard.

Det er tredje gang på fire forsøk og fire år at ANFO vinner. Det er selvsagt ekstra morsomt. Det er 60 foreninger i WFA systemet og dermed et godt beite å konkurrere i. Det er gjerne de store organisasjonene som USA, UK og Frankrike som bemerker seg i denne konkurransen. Vi er derfor strålende fornøyd med å bite så godt fra oss så hyppig. Våre internasjonale venner gir ossmye inspirasjon og utrolig mye læring! Men utfordringene er ofte de samme og i høyeste grad globale.

WFA (World Federation of Advertisers) Global Marketer Week er den årlige uken hvor markedsførere og annonsørforeninger som ANFO møtes. I år skulle den blitt arrangert i Singapore, men gitt situasjonen ble den avviklet digitalt.

Del dette innlegget: