ANFOlogo
  • Omdøme kalender

09:00 - 09:10

Velkommen

09:10 - 09:40

Panama Papers skaper omdømmeproblemer

Hvilke skade hadde og kan Panama Papers ha for omdømmet til norske bedrifter? 

Politisk redaktør, Trine Eilertsen i Aftensposten gir oss et unikt innblikk i Panama papers og dets betydning for omdømmet til enkeltpersoner og bedrifter.

09:40 - 10:10

Betydningen av omdømme i en krise

Om å stå i og komme gjennom en krise.

Vi husker alle dieseljuksskandalen høsten -15 som rammet tysk bilindustri - hvordan taklet Volkswagen Norge denne stormen av negative presse og fohold til nåværende Vokswageneiere. 

Informasjonssjef Anita Svanes deler historien med oss. 

10:10 - 10:30

Kaffe

10:30 - 11:30

KEYNOTE "Fame feeling & fluency: The foundation of brand growth! How do brands grow share?”

 

• How do people choose brands?

• How can marketers influence choice?

• How do brands grow share?

• How can you measure progress?

11:30 - 12:30

Lunsj

12:30 - 12:50

Hvem har Norges beste omdømme og hvorfor?

Apeland har sammen med Reputation Institute målt og analysert omdømmet til Norges mest synlige virksomheter gjennom RepTrak Norge i mange år. Ole Christian Apeland, som er spesialist på strategisk kommunikasjon, forteller hvem som har best og dårligst omdømme nå, og hvorfor, samt hva du kan lære av de beste.

12:50 - 13:20

"SOME Sanntidsanalyse av din merkevare»

  • Hvordan enkelt, pålitelig, hurtig og med minimale ressurser gi din
    bedrift evne til å håndtere store mengder "nåtidsdata".
  • Hvordan finne og adressere utfordringene i egen bedrift/merkevare for å
    utvikle ditt omdømme på sosiale medier.
  • Hvordan sette, sikre og gjennomføre - gode KPIèr i din organisasjon gjennom bruk av sosiale medier. 
  • Lansering "ANFO Omdømmeindeks" utvalgte norske selskaper 
 

13:20 - 13:40

Kaffe

13:40 - 14:10

Beyond the buzzwords

Performance og Content. Kun buzzord eller nyttige verktøy for å bygge omdømme? 

Alexander Tøgard og Sven Ove Bakke fra TIBE Drammen forklarer hva disse buzzordene betyr og hvorfor det er viktig å ha en tydelig strategi på hvordan disse fagområdene inkluderes i en kommunikasjonsstrategi for å bygge en merkevare og et omdømme.

 

14:10 - 14:30

Omdømmebygging i sosiale medier

Anna Heumrønningen er digital strateg i Apeland. Hun vil fortelle hvordan sosiale medier kan brukes i omdømmebyggingen, og hvor mye disse kanalene betyr for noen av våre største selskaper. 

14:30 - 15:00

Snøhetta presenterer prosess og prosjekter

  • Hvordan har Snøhetta bygget sitt eget omdømme?
  • Hvordan arbeider Snøhetta på tvers av arkitektur og design?
  • Hvordan har tverrfaglighet skapt nye muligheter?