ANFO_LogoV_white_50px
  • Steve Chester_red

Problematisk programmatisk? Eller ikke?


Stephen Chester fra ISBA, deler erfaringer på årets DSAD!

 

Sammen med PwC er de i ferd med å gjøre en omfattende studie for å etterprøve modellen "The programmatic waterfall". På DSAD deler de erfaringene sålangt. Vi gleder oss!

«The ISBA programmatic supply chain study is a high visibility, end-to-end industry market audit that will provide the clearest understanding yet of the actual cost of the ad tech supply chain.

For the first time all industry stakeholders from client to publisher will have the real world evidence to demand optimal supply chains with clear business practice standards that will put more working media back in the hands of advertisers and publishers.

The additional benefit to the group of advertisers contributing to this study, is their confidential individual audit reports detailing cost saving opportunities which they can benchmark against the aggregated published industry report to enable optimisation of their own individual supply chain.»

Dette sier Stephen Chester, Director of Media hos ISBA som er vår søsterorganisasjon i UK. Sammen med PwC gjør de en omfattende study for nettopp å etterprøve modellen «The programmatic waterfall». På DSAD den 10. Oktober deler Stephen erfaringer fra UK så langt.

Det digitale økosystemet og den programmatiske verdikjeden har blitt mye diskutert de senere årene. Modellen «The programmatic waterfall» ble utviklet av og for World Federation of Advertisers og viser tydelig at en medieinvestering gjort programmatisk kan bety at store deler av annonsørenes annonsekroner forsvinner lenge før selve medieeksponeringen; En «tech kostnad» her, en «kostnad for å berike data» der, en «fee til trading desken» her osv. Ekspertene kaller det gjerne verdiøkning og mener man får igjen for investeringen i form av effekter. Mange er uenig i dette. Modellen står seg fortsatt godt, og er i følge WFA «still undisputed»! 

Stephen presenterer sammen med Radha Gohil, Senior Associate - Digital and Programmatic i PwC, London.

 

Få med deg årets DSAD – programmet er spekket med gode foredrag!

 

Påmelding DSAD