ANFO_LogoV_white_50px
  • GettyImages-605785970_2

Sosiale medier - vinneren også i år


Den Store Annonsørrapporten 2019 viser at sosiale medier, online video og søk er på seierspallen. Vi har valgt å dele årets rapport, kapittel for kapittel. Dette får du i 2. kapittel - Kanalkampen.

 

64 % vil øke penge­bruken i sosiale medier. Kun 6 % av annonsørene vil redusere. Veksttakten er dog mildere. 84 % av annonsørene ville øke innen sosiale medier. Selv blant de som sier de vil kutte investeringer i betalte kanaler sier 43 % at de vil øke i sosiale medier.

Online video tar sølvet i år: 57 % av annonsørene øker innsatsen i online video­ annonsering.

Søkeordsannonsering inntar bronseplassen: 51 % vil øke pengebruken innen søk. Kun 3 små prosent vil redusere.

Av de mer tradisjonelle kanalene klarer Utendørs og Kino seg godt, men TV faller med minus 17% nettoandel.

 

Les kapittel 2  

Resultatene fra undersøkelsen kan brukes fritt når DEN STORE ANNONSØRRAPPORTEN 2019 © ANFO angis som kilde.

 

Ta en titt på:

DSAR kapittel 1

 

Foto: Getty Images