ANFOlogo
  • OSLO, NORWAY - JUNE 14: (EXCLUSIVE COVERAGE) Atmosphere at Adtech Programmatisk event organized by ANFO at Latter on June 14, 2018 in Oslo, Norway. (Photo by Rune Hellestad/Getty Images  for ANFO)

    ADTECH: Programmatisk 2019

Velkommen til ADTECH: Programmatisk 2019

Dager
Timer
Minutter
Sekunder

Programmatisk er et for mange fortsatt et uoversiktlig marked og noen opplever det som en storm i ukjent farvann med sviktende navigasjonsutstyr. På ADTECH: Programmatisk sørger vi for at du som annonsør kommer på rett kurs og trygt i havn. Vi belyser utfordringer, fordeler, tips, case og mye mer.

08:15 - 08:55

Kaffe og registrering

09:00 - 09:05

Dagens konferansier ønsker dere velkommen!

09:05 - 09:30

Den Store Annonsørrapporten

Rapporten har tidligere fått stor oppmerksomhet da vi valgte å gå ut med det vi opplevde som oppsiktsvekkende funn rundt bekymringer knyttet til nye måter å kjøpe reklame på, les programmatisk, og en tydelig opplevd mistillit til mediebyråene knyttet til åpenhet rundt inntjening.

Har tallene endret seg for 2019?

Har kunnskapen til annonsørene bedret seg?

Har tilliten til byråene økt som følge av økt fokus?

Velger flere annonsører å gjøre programmatiske kjøp inhouse?

 

09:30 - 10:00

Let’s reform Adtech, not kill it

Dr Johnny Ryan is Chief Policy & Industry Relations Officer at Brave. His previous roles include Head of Ecosystem at PageFair, and Chief Innovation Officer of The Irish Times. He has a PhD from the University of Cambridge, and is a Fellow of the Royal Historical Society.

10:00 - 10:20

Et praktisk blikk på god anvendelse av ledende teknologiløsninger

Christine forteller hvordan de benytter programmatisk i praksis med fokus på prisvinnende arbeider.

10:45 - 11:15

Pause

11:15 - 11:40

Full St(u)ck: connecting the dots

How many tools are in your MarTech/AdTech stack? If you’re an average marketer, the answer is around 12 for MarTech and other 8 for AdTech, isn't it? Today, we have tools for everything like email marketing, ecommerce, search, .. and we use marketing automation, predictive analytics, CRMs and more to understand mobile, social, display, TV, online, offline – and so on. 
 
Many provide a big amount of data and the better ones help transform that data into meaningful information. However, the big question still looms: how to connect the dots across them all?

11:40 - 12:05

Top Tips for performance-based influencer marketing and how best to onboard these in your performance programme

Influencer marketing is fast becoming a significant part of the future of digital and yet it is still a work in progress; with brands requiring guidelines and guidance on how to manage it within their performance programme. This session will talk through the top tips on how best to on board influencer marketing to ensure that it compliments both the business and partnership strategies.

12:30 - 13:15

Lunsj, mingle og møte sponsorer!

13:00 - 13:20

Tinder: Beyond recommendation - personalisation for surprise and delight

  • Creating true intimacy with your customers: extracting data insights to provide true personalisation
  • Experiences new: making traditional recommendation feel exciting
  • Finding inspiration: who are the organisations to look to for excellent personalisation?

13:20 - 14:00

Upping your Elvis!

Chris was recently described by The Guardian as a long haired twinkly eyed cross between Richard Branson and a wizard. It is this relaxed, entertaining, yet challenging style that instills in people the understanding of who they really are and what makes them jump out of bed every morning.

When you learn how to reconnect with your inner genius, you have the skills to make good stuff happen. You will feel more confident, energised and alive. All in all, it delivers a shinier, happier version of you. More creative, productive and inspired.

14:00 - 14:15

Adtalk: Hvordan levere den ultimate personalisering samtidig som valg og spontanitet opprettholdes?

  • Hva er den optimale personaliseringen for merkevarer og kunder?
  • Market of one: Hvordan lage strategier som gjør at hver interaksjon føles helt individualisert?
  • Delikat balanse: Hvordan sikre riktig mengde tilpassing og valg?
  • Kan for mye personalisering begrense potensialet for tilfeldige kjøp?
  • Hvordan unngå farene ved "creepy" personalisering?

Ordstyrer: Håvard Bakken – Fagdirektør, ANFO

Marko Milekvist – Manager, DNB

Tomas Borgen Torgersen – Chief Commercial Officer, Kobler

Sten Brathen – Strategidirektør, MediaCom

Frode Sylliåsen, Digital direktør, OMD

14:15 - 15:30

Adtalk: Dypdykk i persondata: Hva kunder vil forvente og tillate

  • Et år med GDPR: hvordan har regulering endret måten kundene ser på sine data?
  • Hvordan vil måten kundene beskytter sine personopplysninger utvikle seg?
  • Forstå fremkomsten av persondataøkonomien
  • Hvordan skal handel med kundedata bli realisert?
  • Transparent datainnsamling: nøkkelen til kundetillit?
  • Hva vil kundene ønske i bytte for sine data?
  • Er det frivillig delt kundedata den mest verdifulle?
  • Personlige dataplattformer?

Ordstyrer: Carsten Gunnarstorp – Advokat, ANFO

Camilla Helling Fuglem – Direktør Data, Aller Media

Marius Huseby Gulbrandsen – Audience Data Manager, Orkla Marketing & Innovation

Marius Backer Patrocollo – Commercial Director/Country lead, Adform