ANFO_LogoV_white_50px
  • OSLO, NORWAY - FEBRUARY 07: ANFO Effectiveness Award at Wallmans Oslo on February 7, 2019 in Oslo, Norway. (Photo by Erik Valestrand/Getty Images  For ANFO)

Unge løver til Cannes

Foto: Getty


Vi presenterer teamet som vant plassen i konkurransen Young Lions Marketers i Cannes i juni.

 

ANFO gratulerer Line Stenseth og Grete Noem fra Mills! Teamet vant med kampanjen «30 years worth celebrating» som er laget ut fra en problemstilling presentert av UNICEF Norge og Capa.

– Det var en veldig spennende oppgave vi fikk fra UNICEF om å skape en digital kampanje for verdens barnedag, og det var inspirerende å lære mer om deres arbeid og hva de får til. Vi lærte veldig mye underveis som vi tar med oss ned til Cannes, forklarer jentene.  

 

Alle som deltok i konkurransen om en deltakerplass i Young Lions Marketers var også med på ANFO Effest-kvelden. Når juryens resultat ble avslørt ble vinnerteamet veldig overrasket. 

– Det var veldig uventet, og vi ble utrolig glade og stolte når navnene våre ble lest opp. Det har begynt å synke inn at vi faktisk skal ned til Cannes og representere Norge, og vi føler oss utrolig heldige som får denne muligheten!

 

Som norsk representant skal Stenseth og Noem konkurrere mot markedsføringsteam fra hele verden – alle under 30 år. Oppgaven de får på plass skal løses på 48 timer.

– Vi gleder oss til en skikkelig lærerik og kreativ uke i Cannes, og er spente på hva oppgaven blir der nede. En ting er sikkert – vi skal gi alt vi har!

 

Her er juryens begrunnelse:

 

Det var en morsom, men vrien oppgave for juryen å kåre en vinner. Alle teamene viste et stort engasjement for barn, og barns rettigheter (som var en del av årets case) og hadde mange gode ideer til hvordan sette fokus på dette i forbindelse med verdens barnedag den 20. november. Vinnerteamet løste oppgaven på en kreativ måte, og presenterte en idé som var ambisiøs – men skalerbar. Ideen er svært merkevarebyggende for UNICEF Norge og var full av mange gode tanker og ideer. Målgruppa har også vært i tankene i valg av sosiale medie-kanaler til den digitale kampanjen – og det er vist god forståelse av selve caseoppgaven.

 

Tvi tvi - vi heier på det unge teamet og ønsker dem lykke til i juni! 

 

OSLO, NORWAY - FEBRUARY 07: ANFO Effectiveness Award at Wallmans Oslo on February 7, 2019 in Oslo, Norway. (Photo by Erik Valestrand/Getty Images  For ANFO)