ANFO_LogoV_white_50px
  • jamie barnard

Unilever til DSAD


Jamie Barnard er ikke hvem som helst fra Unilever. Han er General Council, Global Marketing and eCommerce i en av verdens aller største annonsører. Der leder han et spesialist team som gir råd på dagsaktuelle utfordringer bla knyttet til personvern og teknologidrevet markedsføring. Som dere skjønner så har denne gjengen mye å gjøre!

 

Fokus for teamet er gjerne på media plattformer, adtech, content, fake news, ad fraud, SOME trolling osv. Jamie er også ansvarlig for Unilevers avtalemessige relasjoner med tusenvis av byråer, SOME plattformer, publisister og digitale service providers over hele verden.

 

Learning to do good with data

Jamie har i flere år vært svært sentral i bransjens faglige utvikling og diskusjoner knyttet til personvern. Jamie og hans team er også en viktig ressurs for WFA (World Federation of Advertisers). Ikke unaturlig har han i lys av dette blitt enda mer opptatt av etiske og moralske prinsipper. I en verden hvor data og teknologi er mer sexy enn face to face dialog er det viktig å erkjenne at fordi noe er mulig, betyr det ikke nødvendigvis at man skal gjøre det.

 

Jamie har jobbet i Unilever siden 2007. Med to «law degrees» og svært relevant erfaring, i flere år før Unilever også som dedikert rådgiver på juridiske problemstillinger for Londons «top creative agencies» beskriver han seg fortsatt som» London´s least likely lawyer». Andre omtaler han som «Unilever´s Rock Star lawyer».

 

Jamie hører du som sagt på DSAD 10. oktober på Latter. Tittel på hans innlegg er; Ethics, Zeitgeist 2020.

 

Program og påmelding